|
|
کدخبر: ۱۵۱۳۱۱

تکرار / فضائلی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: فرهنگ مقدم بر همه مسائل و زیربنای هرگونه تغییر و تحول است اما بدون توجه به مقوله فرهنگ، امکان ندارد که چنین تحولی رخ دهد.

مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: رهبر معظم انقلاب فرهنگ را مقدم بر اقتصاد مطرح کردند؛ البته پیش از این نیز تصریح کرده بودند که سیاست و اقتصاد باید درذیل مقوله فرهنگ مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این نوع نگاه به ماهیت انقلاب اسلامی بازمی گردد، ادامه داد: ماهیت انقلاب اسلامی، یک ماهیت فرهنگی است و مبنای شکل گیری انقلاب، مبانی فرهنگی و حوزه های فکری و اندیشه ای بوده است و لذا تاکیدات سال های اخیر رهبر معظم انقلاب بر مساله فرهنگ، نشان دهنده این است که هر تحولی در جامعه تابع فرهنگ است.

فضائلی اظهار داشت: این تاکید به این نحو صورت گرفت که ایشان ابتدا مسئله فرهنگ و بعد از آن مسئله اقتصاد را مطرح کردند. این موضوع، بیانگر اهمیتی است که ایشان برای مقوله فرهنگ قائل هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص موضوع عزم ملی و مدیریت جهادی نیز تصریح کرد: بخش اول شعار امسال یعنی «اقتصاد و فرهنگ» اولویت های سال جاری هستند که مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته اند و از نیازهای اساسی جامعه هستند اما عزم ملی و مدیریت جهادی، راهکارهای رفع این دغدغه هاست.

وی درخصوص فرهنگ سازی برای موضوع اقتصاد مقاومتی نیز گفت: فرهنگ مقدم بر همه مسائل و زیربنای هرگونه تغییر و تحول است لذا باید مقدمات تحولات اقتصادی را نیز فراهم کنیم. اما طبیعی است که بدون توجه به مقوله فرهنگ، امکان ندارد که چنین تحولی رخ دهد.

فضائلی خاطرنشان کرد: امروز که موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان یک ضرورت در دستورکار کشور قرار گرفته است، باید برای تحقق اهداف و برنامه هایی که تحقق بخش اقتصاد مقاومتی است، تلاش کنیم و بُعد فرهنگی این راهبرد را نیز در نظر بگیریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار