|
|
کدخبر: ۱۵۱۳۱۲

تکرار / طلا در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می گوید: فرهنگ در تمام شئونات زندگی دخیل است؛ در همین موضوع اقتصاد نیز، پیش نیاز حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی صحیح است

حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، در خصوص راه کارهای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اگر یک کشور بخواهد رشد کند و قدرتمند باشد به چند مؤلفه از جمله فرهنگ، علم و تکنولوژی، اقتصاد قدرتمند و توانمندی نظامی نیاز دارد.

وی با اشاره به پیشرفت های ایران در ابتدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: وقتی به سیر انقلاب از ابتدا تا امروز، نگه می کنیم در می یابیم در هر موردی که دشمنان ما را تحریم کرده اند، پیشرفت کشور در آن حوزه بیشتر بوده است. در تجهیزات نظامی تحریم مان کردند اما امروز به اعتراف خود آنها ما جزء کشورهای برتر جهان از لحاظ نظامی محسوب می شویم.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: دشمنان در کسب علم ما را تحریم کرده اند و حتی نگذاشتند دانشجویان ما فناوری های جدید را به داخل کشور بیاورند، اما امروز ما هشتمین کشور برتر دنیا از لحاظ رشد علمی محسوب می شویم و در شرایط تحریم به علومی همچون انرژی هسته ای صلح آمیز، فناوری نانو و سلول های بنیادین دست یافته ایم. آنها حتی دانشمندان ما را ترور کردند اما به جایی نرسیدند بلکه پیشرفت های ما روز به روز بیشتر هم شد.

طلا با بیان اینکه در بحثاقتصاد ما به آن پیشرفتی که متناسب با بقیه پیشرفت هایمان باشد، دست نیافته ایم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال پیش را سال حماسه اقتصادی نامگذاری کردند؛ حماسه یعنی اتفاقی که تا قبل از آن چنین نبوده است؛ وابستگی بیش از حد اقتصاد، عمران و توسعه جزو دلایلی است که منجر به عدم پیشرفت کشور درحوزه اقتصاد شده و این وابستگی نمی تواند اقتصادی قوی و محکم را به وجود بیاورد.

وی گفت: ما به سیستم اقتصادی ای نیاز داریم که تمرکز آن بر تقویت نیروی داخلی باشد و بتواند با نگاه به درون و تولید، مناسبات اقتصادی خارجی را تشکیل بدهد. اگر به این سمت حرکت کنیم، لحظه ای از تحریم ها و فشارهای اقتصادی ترسی نخواهیم داشت و همین نگاه است که اقتصاد مقاومتی را تشکیل می دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: ما تنها زمانی به اقتصاد مقاوم، محکم و استوار خواهیم رسید که ابتدا عزم ملی وجود داشته باشد و سپس مدیریت جهادی؛ نمونه مدیرت جهادی را در زمان ۸ سال دفاع مقدس شاهد بودیم که با کمترین امکانات توانستیم از کشور محافظت کنیم.

طلا با بیان اینکه مهمتر و فراگیرتر از اقتصاد مقوله فرهنگ است، تصریح کرد: فرهنگ در تمام شئونات زندگی دخیل است؛ در همین موضوع اقتصاد نیز، پیش نیاز حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی صحیح است؛ فرهنگ میراثملی است در طول سالیان سال به عنوان فرهنگ ایرانی در تاریخ نقش بسته و مخلوط شدن آن با احکام و تعالیم اسلامی و آموزه های دینی و فرهنگ شیعی به یک اندوخته غنی برای ما تبدیل شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: فرهنگی مانند عاشورا که بیانگر زیر بار ظلم نرفتن یا فرهنگ رمضان که مبارزه با نفس و خودسازی است، دقیقاً منطبق با فرهنگ آزادگی ایرانی است؛ این اندوخته غنی در فرهنگ قطعاً می تواند الگوی مناسبی را برای اقتصاد مقاومتی پیش روی ما قرار بدهد. زمانی ما می توانیم پیشرفت کنیم که فرهنگ خودباوری را در کشور و بین مسئولان به وجود آوریم و امیدواریم با درک عمومی، عزم ملی و اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط دولت مردان، بتوانیم به قله ای برسیم که دیگر نگران تحریم های اقتصادی نباشیم و این مهم قطعاً با عزم ملی و مدیریت جهادی میسر خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار