|
|
کدخبر: ۱۵۱۳۱۳

تکرار / روح الله حسینیان در گفت وگو با تسنیم مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حذف وابستگی به نفت، مشارکت مردم در اقتصاد و مبارزه با فساد را ۳ شرط تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.

روح الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، " همکاری برای قانون مند کردن اقتصاد " و " برداشتن موانع " را بزرگ ترین وظیفه دولت، مجلس و قوه قضاییه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

وی با اشاره به ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی، جدا کردن اقتصاد از نفت و قطع وابستگی اقتصاد جمهوری اسلامی به نفت را از ابعاد اقتصاد مقاومتی برشمرد و در عین حال خاطرنشان کرد: با این رفتاری که دولت یازدهم از خود بروز می دهد، ما به اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید.

" وقتی که امسال در سخت ترین شرایط اقتصادی و ارزی بیش از سال های گذشته ماشین های لوکس و گران قیمت وارد می شود، وقتی مسئولان صنعتی به جای تقویت صنعت داخلی اجازه می دهند اشیای لوکس بیشتر از سال های گذشته وارد شود و وقتی ارز را که واقعاً حکم خون را برای اقتصاد ایران دارد، به راحتی برای واردات لوازم آرایشی اختصاص می دهند، به اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید ".

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از " حذف وابستگی به نفت " و " مشارکت دادن مردم در اقتصاد و جدا شدن دولت از اداره کارخانجات و واگذاری امور به مردم " به عنوان شروط تحقق اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: ممکن است اینها یک موانع قانونی داشته باشد لذا مجلس باید کمک کند این موانع قانونی از بین برود.

حسینیان " مبارزه با فساد " را شرط دیگر تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و با طرح این پرسش " چرا بانک ها در این کشور یک مرتبه هزاران میلیون ریال را به یک فرد خاص می دهند؟ "، گفت: صدها میلیارد بلکه هزاران میلیارد به بعضی از افراد داده می شود اما بسیاری از کارخانجات برای چند میلیارد در حال تعطیلی هستند و نداشتن نقدینگی موجب شده بسیاری از کارخانجات یا تعطیل شوند یا در حال ورشکستگی باشند یا زیر ظرفیتی که باید، کار کنند.

وی با تأکید بر لزوم از بین رفتن فساد و رانت در دستگاه های دولتی توسط قوه قضاییه خاطرنشان کرد: اگر ابعاد مختلف اقتصاد مقامتی دست به دست هم دهد، ان شاءالله قادر به این هستیم که روی پای خود بایستیم چراکه کشور ایران دارای منابع غنی و کارخانجات وسیعی است و نیاز به خارج ندارد و می توانیم از داخل نیازمندی های خود را تأمین کنیم.

این نماینده مجلس ضمن انتقاد از دولت به دلیل عدم کنترل واردات کالاهای خارجی با تعرفه های گمرکی تصریح کرد: اکنون واردات اجناس خارجی حتی با گران شدن ارز مقرون به صرفه است و این در حالی است که کارخانجات ما می توانند بهتر از آن جنس را تولید کنند اما مشکلات و ارزانی واردات و نداشتن تعرفه مناسب و نیز تشویق بعضی از دولتی ها به واردات اشیای لوکس خارجی موجب تعطیلی یا کم کاری کارخانجات شده است.

حسینیان در پایان تأکید کرد که اگر همه این موارد دست به دست هم بدهد، می توان اقتصاد مقامتی را محقق و مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار