|
|
کدخبر: ۱۵۱۳۱۴

تکرار / حیدرپور در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کشور باید به گونه ای اداره شود که صادرات نفت و وارد کردن پول ناشی از صادرات نفت جایگاهی نداشته باشند و کشور همانند سایر کشورهای دنیا با مالیات اداره شود.

عوض حیدرپور نماینده شهرضا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: از زمانی که غربی ها ما را در تحریم قرار دادند و خصوصاً زمانی که تحریم های اخیر را اعمال کردند، به سمتی رفتیم که صادرات قابل انجام است ولی دریافت پول امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب " اقتصاد مقاومتی " را وارد فرهنگ نامه اقتصادی جمهوری اسلامی کردند، افزود: مردم باید به گونه ای کشور را اداره کنند که صادرات نفت و وارد کردن پول ناشی از صادرات نفت جایگاهی نداشته باشند و کشور را همانند سایر کشورهای دنیا با فرهنگ مالیاتی اداره کرد.

" اگر امروز حدود ۵۰ درصد درآمدهای دولت برای اداره کشور از فروش محل نفت و فراوده های نفتی تأمین می شود، باید به گونه ای حرکت کرد که با مالیات، عدم ورود پول ناشی از صادرات نفت را جبران کرد. "

این نماینده مجلس ملت ایران را مخاطب اصلی سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی خواند و تأکید کرد که مردم باید با هوشیاری تمام پیام مقام معظم رهبری را درک کنند و یکپارچه پشت این سیاست ها بایستد.

حیدرپور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را نیازمند ایجاد ساز و کار مناسب دانست و گفت: دولت باید لایحه موردنیاز را تهیه و به مجلس تقدیم کند تا مجلس به عنوان قوه مقننه قوانین مربوط را هرچه زودتر تصویب کند و سپس سه قوه در زمینه اجرا و نظارت بر اجرای آن قوانین، به صورت جدی همت کنند تا اداره کشور بر مبنای فرهنگ بدون صادرات و فروش نفت صورت بگیرد.

وی از " توجه به ظرفیت های داخلی و افزایش تولیدات داخلی " به عنوان یکی از شاخص های اصلی مسیر اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی یاد کرد و افزود: باید با توجه به ظرفیت ها و تولیدات داخلی و افزایش تولید داخلی، ظرفیت تولید ناخالص کشور را حتی تا دوبرابر ظرفیت فعلی افزایش داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزایش دوبرابری ظرفیت تولید ناخالص کشور را در گرو رشد اقتصادی بالای ۱۰ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: در این صورت ظرف ۲-۳ سال آینده با عنایت به افزایش ظرفیت های تولید داخلی می توانیم به اهداف اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار