|
|
کدخبر: ۱۵۱۳۵۹

تکرار / کوثری در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی کشور ما باید موضع گیری قاطعی نسبت به اتفاقات اخیر و صدور بیانیه ها از سوی اتحادیه اروپا داشته باشد.

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیمدر واکنش به قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا که در براساس آن در امور داخلی کشور ما مداخله کرده است، گفت: اتحادیه اروپا نمی تواند برای کشور ما تصمیم گیری کند. صدور این قطعنامعه از سوی اتحادیه اروپا، دخالت در امور داخلی کشور و نیز زیر سؤال بردن حق حاکمیت کشور ماست.

وی در ادامه با بیان اینکه اتحادیه اروپا در برخورد با جمهوری اسلامی ایران باید بداند که دوره تصمیم گیری یک یا چند کشور اروپایی برای جمهوری اسلامی ایران گذشته است، افزود: مجلس براساس وظیفه ذاتی نظارتی که بر عهده دارد، هفته آینده از وزیر خارجه دعوت می کند تا در کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور یافته و در مورد موضع وزارت خارجه در برابر این قطعنامه اتحادیه اروپا توضیحاتی به اعضای کمیسیون ارائه کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه در واکنش به مصادره کردن یکی از ساختمان های متعلق به ایران در نیویورک به بهانه حمایت از حقوق بشر، گفت: حتما هفته آینده این مسئله را به طور جداگانه در کمیسیون امینت ملی مجلس بررسی می کنیم و در این راستا از وزیر خارجه و یا معاون وی می خواهیم که به کمیسیون آمده و به طور خاص توضیحاتی را در این زمینه به نمایندگان ارائه و موضع شان را مشخص کنند.

کوثری با بیان اینکه به طور قطع مجلس نسبت به این مسائل حساسیت نشان می دهد و این موضوعات را پیگیری و رصد می کند، تصریح کرد: ما به هیچ وجه به اروپایی ها اجازه نمی دهیم که برای تأسیس دفتر در کشور ما تصمیم بگیرند، بلکه در نهایت سیاست های نظام جمهوری اسلامی تعیین می کند که آن ها دفتری در تهران داشته باشند یا خیر. البته این موضوع را نیز در کمیسیون پیگیری می کنیم و در نهایت تعیین تکلیف می شود.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه دیپلماسی کشور ما باید موضع گیری قاطعی نسبت به اتفاقات اخیر و صدور قطع نامه های ضد ایرانی از سوی اتحادیه اروپا داشته باشد، اظهارداشت: باید همواره به این نکته توجه داشته باشیم که سیاست های کلی نظام در مورد مسائل خارجی مدنظر قرار می گیرد و مجلس نیز بر عملکرد دستگاه دیپلماسی نظارت های لازم را دارد، اما بهتر است مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور پیش از اقدام مجلس و یا اینکه بخواهند تحت فشار موضع گیری کنند، اقدام و موضع گیری به موقع از خود نشان دهند.

**دستگاه دیپلماسی زودتر از این ها باید در مورد گروگان گیری مرزبانان ایرانی اقدام می کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان از عملکرد دستگاه دیپلماسی کشور در مواجه با موضوع گروگان گیری مرزبانان ایرانی توسط گروهک تروریستی " جیش العدل " انتقاد و خاطر نشان کرد: به اعتقاد بنده دستگاه دیپلماسی کشور ما باید زودتر از این ها حساسیت نشان می داد و با جدیت بیشتری این مسئله را دنبال می کرد؛ نه اینکه پس از خبر شهادت یکی از آن ها شدت پیگیری را بیشتر کنند، بلکه باید فشارهایشان را به کشور پاکستان از ابتدا بیشتر می کردند تا کار به اینجا نرسد و یکی از آن ها را به شهادت برسانند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار