|
|
کدخبر: ۱۵۱۳۶۱

/ یادداشت / حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده

خبرگزاری تسنیم: به گواه تاریخ پرافتخار و حماسی ملت انقلابی ایران، دشمنان طرفی نخواهد بست مگر آنکه غفلت و تشتت و دنیاطلبی گریبان ما را بگیرد که در این هنگام اگر خدای ناخواسته صدمه و شکستی عاید گردد نه به خاطر قوت و قدرت دشمن است بلکه به…

متن یادداشت حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با عنوان «منابع قدرت نرم و اقتدار فرهنگی جمهوری اسلامی» به شرح ذیل است:


با توجه به پیشینه و پشتوانه تمدنی و فرهنگی ایران اسلامی، از میان همه ویژگی ها و مؤلفه های قدرت نرم می توان به چهار کانون و منبع اصلی قدرت نرم یا قدرت فرهنگی در کشور همیشه سرافراز ایران اشاره نمود.
قدرت فرهنگی اول که زیرساخت های فکری، نظری و اعتقادی را بنا می نهد، اسلام ناب محمدی و اسلام حقیقی است؛ اسلامی که در عین تأمین نیازهای معنوی و روحی بشر در ساماندهی امر دنیا و زندگی عزت مندانه اجتماعی و سیاسی انسان ها نیز جامع ترین تئوری ها و راهبردها را دارا می باشد.
کانون دوم قدرت نرم یا قدرت فرهنگی، اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه است که به برکت انقلاب و استقرار حاکمیت دینی، تفسیر عملی و میدانی ملموس تری پیدا کرده است. ولایت فقیه در واقع همان مرجعیت شرعی و یا مدیریت و رهبری دینی امت است که قبل از پیروزی انقلاب و قبل از دست یازیدن به اولین تجربه حاکمیت دینی، با محوریت علماء و مراجع بزرگوار تقلید جریان داشت که البته پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تمرکز قدرت سیاسی و حاکمیتی، در جهت قوام و ثبات هرچه بیشتر آن با حمایت و پشتیبانی مراجع عظام و قاطبه عالمان وارسته و بصیر، بویژه با زمینه سازی خبرگان ملت که تماماً مجتهدین مورد اعتماد توده های مردم می باشند، به صورت رهبری مقتدرانه نمود یافت تا جایی که امروزه همین نعمت بزرگ، ملت و کشور ایران را در میان همه کشورها و ملت ها، بویژه جوامع و بلاد اسلامی، ممتاز ساخته است.
سومین پایه و منبع قدرت نرم و پشتوانه اقتدار فرهنگی ملت ایران، فرهنگ عاشورا و نهضت سرخ حسینی(علیه السلام) است؛ نهضتی که ریشه در پدیده ها و حماسه های بزرگی همچون بعثت و غدیر دارد و همراه با شور توأم با شعور، چشم انداز شرافت مندانه و عزت مندانه ای را فراسوی بشریت تشنه عدالت و حریت و معنویت ترسیم نموده است.
آنچه در تابلوی خون رنگ کربلا با نهایت هنرمندی و با مرکب خون به نقش و نگار در آمده است، نسخه های بی بدیل قدرت واقعی یک ملت خداجو و موحد می باشد که می خواهد جاودانه بماند. عاشورا پدیده ای است که دامنه و گستره آن بویژه در دوران غیبت و انتظار، با ممارست ایثارگری و مجاهدت و مقاومت باید عالم گیر شود.
چهارمین مؤلفه و یا کانون قدرت نرم و پشتوانه فرهنگی، اعتقاد به مهدویت است؛ اعتقادی که علی رغم ناامیدی و سردرگمی بشر امروز، بارقه امیدی در دل ملت های مظلوم جهان به وجود آورده است و می رود تا به برکت تحقق دولت کریمه مهدوی(عج) امنیت و عدالت و پاکی را در سرتاسر عالم نهادینه و حکم فرما سازد.
ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی با داشتن این چهار پایه عظیم اقتدار و کانون تولید قدرت و قوت، هیچ گاه احساس ضعف و سستی و یأس، نخواهد کرد و لذا خصم دون نیز با درک همین حقیقت به دنبال آن است که با القائات شوم و مرموز و تهاجمات کور فرهنگی و سیاسی در تضعیف پایه های اصلی قدرت جمهوری اسلامی اقدام نماید که البته به گواه تاریخ پرافتخار و حماسی ملت انقلابی ایران، طرفی نخواهد بست مگر آنکه غفلت و تشتت و دنیاطلبی گریبان ما را بگیرد که در این هنگام اگر خدای ناخواسته صدمه و شکستی عاید گردد نه به خاطر قوت و قدرت دشمن است بلکه به خاطر غفلت و ضعف و بی توجهی و بی بصیرتی خود ما خواهد بود!
انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار