|
|
کدخبر: ۱۵۱۴۲۶

تکرار / قاضی پور در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس فرهنگ سازی بومی و علمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و گفت: برای تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی می بایست در وهله اول، اولویت ها را شناسایی کنیم.

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیمابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی را عامل مهمی در حرکت موتور محرک اقتصادی کشور دانست و گفت: به اعتقاد بنده، ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی می تواند مردم، مسئولان و تمامی آحاد جامعه را متوجه توجه به بیش از پیش به مقوله اقتصاد کند، البته باید راهکارهای آن به خوبی تبین شده و تمامی اجزای قوای سه گانه آن را اجرایی و عملیاتی کنند.

وی در ادامه فرهنگ سازی بومی و علمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و افزود: برای تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی می بایست در وهله اول، اولویت ها را شناسایی کرده و براساس آن گام های اساسی را برداریم، که در این زمینه بنده معتقدم که اولین اولویت در این زمینه، توجه به تولید و فراهم کردن زیرساخت های لازم است، زیرا اگر تولید در کشور رونق گیرد، اشتغال نیز رونق خواهد گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس فرهنگ استفاده از کالا و محصولات داخلی توسط مردم و مسئولان را عاملی مؤثر در تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دانست و تأکید کرد: تمامی آحاد جامعه و به خصوص مسئولان دستگاه های اجرایی باید به این نکته توجه داشته باشند که تا زمانی که فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در کشور ما نهادینه نشود، نمی توان در برابر هرگونه تهدید و تحریم خارجی ایستادگی کرد.

قاضی پور در همین زمینه ادامه اداد: بنابراین لازم است که فرهنگ استفاده از محصولات داخلی در بین مردم و مصرف کنندگان نهادینه شود که رسانه ها و دستگاه های فرهنگی نقش بسزایی در این مورد ایفا می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه با مطالعه در بند های مختلف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به این نتیجه می رسیم که فرهنگ لازمه اقتصاد است، گفت: بنده معتقدم که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند فرهنگ سازی و نیز تبیین فرهنگ استفاده از کالاها و محصولات تولید داخل است. البته در این زمینه استفاده از تجربیات برخی کشورهای آسیایی نیز می تواند برای ما راهگشا باشد.

**فرهنگ سازی استفاده از تولیدات داخلی باید از مدارس آغاز شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که می توان در راستای تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی انجام داد، این است که از طریق مدارس، آموزش های لازم به دانش آموزان داده شود، زیرا آن ها می توانند فرهنگ خانواده ها را تغییر داده و سمت استفاده از کالاهای داخلی سوق دهند.

قاضی پور در بخش دیگری از سخنانش توجه به اقتصاد دانش بنیان را یکی دیگر از عوامل مؤثر در تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دانست و خاطر نشان کرد: برای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور در چارچوب سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی لازم است که به کارآفرینان توجه شده و زمینه های فعالیت های آن ها را در راستای اقتصاد دانش بنیان فراهم کنیم. البته مجلس در این زمینه آمادگی دارد تا هرگونه قوانین لازم را وضع کرده و یا قوانین دست و پا گیر را رفع کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار