|
|
کدخبر: ۱۵۱۵۳۳

توکلی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بنده معتقدم که بخش کشاورزی بازوی توانمند تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است که باید به آن توجه شود.

محمد تقی توکلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیمبا اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: در حال حاضر قانون افزایش بهره وری در مجلس تصویب شده که بنده معتقدم اجرای صحیح این قانون نقش بسزایی در تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ایفا می کند.

وی با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاری در قانون افزایش بهره وری مدنظر قرار گرفته شده است، افزود: طبق ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری، عرضه محصولات کشاورزی فقط باید از طریق بورس کالاهای کشاورزی صورت گیرد که این اقدام و الزامی که برای دولت در این قانون در نظر گرفته شده است، یکی از راهکارهایی است که در تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مؤثر است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه با انتقاد از فراهم نشدن زیرساخت های لازم برای اجرای قانون افزایش بهره وری، تأکید کرد: مشکلات موجود در حوزه واردات و نیز انحصار ایجاد شده در واردات کالاها تا حدود زیادی در اجرایی نشدن این قانون تأثیرگذار است که تصویب قانون انتزاع اختیارات بخش کشاورزی در حوزه های سیاست گذاری و برنامه ریزی تا حدود زیادی این مشکلات را برطرف می کند.

توکلی در بخش دیگری از سخنانش فراهم کردن زیرساخت های لازم از جمله رفع موانع صادرات و نیز خارج کردن انحصار واردت برای اجرای قانون افزایش بهره وری محصولات کشاورزی را یکی از راهکارهای تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: دولت و دستگاه های اجرایی باید در اسرع وقت زیرساخت های لازم برای اجرای قانون افزایش بهره وری محصولات کشاورزی را فراهم کنند تا در راستای تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در زمینه تولید محصولات کشاورزی به خودکفایی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: بنده معتقدم که بهره گیری از تجهیزات و نیز دانش و تجربه کشاورزان و متخصصان دانشگاهی و نخبگان در رسیدن به اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مؤثر است به طوری که می توان گفت، بخش کشاورزی بازوی توانمند تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار