|
|
کدخبر: ۱۵۱۵۷۵

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با توجه به عملکرد اتحادیه اروپا لزومی ندارد که این اتحادیه در تهران دفتری تشکیل داده و بخواهد فعالیت کند.

منصور حقیقت پور در واکنش به قطعنامه اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: همه کشورهای اروپایی در ایران سفارتخانه رسمی دارند و هیچ لزومی ندارد که اتحادیه اروپا دفتری در تهران تشکیل دهد که به احتمال قوی این دفتر با نیتی که لانه جاسوسی آمریکا پیگیری می کرد، در ایران شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: ما اصلاً اتحادیه اروپا را به رسمیت نمی شناسیم و برای تصمیمات و صدور قطعنامه آن ارزش قائل نیستیم و این رفتارهای اخیر نیز نشان می دهد که آنها چقدر از موضع قدرتمندانه جمهوری اسلامی ایران در هراس و نگرانی هستند.

حقیقت پور به اظهارات سخیف و بی پایه و اساس مسئولان اتحادیه اروپا به ویژه خانم اشتون اشاره کرد و افزود: خانم اشتون یقین داشته باشد که ملت ایران فریب لبخندهای کذایی او را در مذاکرات نمی خورد چرا که بهتر است اروپایی ها به جای رفتار متناقض اگر عرضه دارند مشکلات و ناهمواری های داخلی خود را برطرف کنند.

این نماینده مجلس با اظهار تأسف از گزافه گویی آنها در موضوع نقض حقوق بشر در ایران و استاندارد نبودن انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان خاطرنشان کرد: آنهایی که دم از استاندارد بودن انتخابات می زنند که در انتخابات خودشان نه تنها استانداردی از دموکراسی واقعی دیده نمی شود بلکه حق و حقوق مردم به جد نادیده گرفته شده است که نظیر این افتضاح دموکراسی غرب انتخابات فرانسه بود که با مشارکت حداقلی مردم برگزار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما در مذاکرات هسته ای به جز موضوع هسته ای روی هیچ موضوع دیگر با غربی ها و آمریکایی ها وارد توافق یا مذاکره نمی شویم ولی اگر اروپایی ها بخواهند مذاکرات را رها کنند ما با نشان دادن حسن نیتمان در مذاکرات هسته ای روند کار را در صورت راغب بودن غربی ها تعطیل می کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طرف غربی و آمریکایی نباید احساس کنند که به دنبال مذاکرات هسته ای می توانند در همه امورات کشورمان دخالت کنند چرا که اصلاً چنین امری امکان ندارد که بخواهیم روی اصول و خط قرمزها با کسی مذاکره کنیم.

حقیقت پور به مبارزه بی امان با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر که بیشترین سود نصیب کشورهای اروپایی می شود، اشاره کرد و ادامه داد: اگر امروز اروپایی ها ما را به نقض حقوق بشر متهم می کنند ما نیز به آنها اعلام می کنیم که با مبارزه بی امان جلوی ترانزیت مواد مخدر از خاک ایران به اروپا را می گیریم و اجازه نمی دهیم کوچکترین اختلال در این زمینه به وجود آید.

انتهای پیام / ۶۲۰۰۱ / ر۴۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار