|
|
کدخبر: ۱۵۱۵۹۹

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور، با بیان اینکه جنازه تحویل داده شده هیچ ارتباطی با مرزبانان ندارد، گفت: در صورت تحویل عزیزان به هریک از نیروها و مقامات ذی صلاح رسمی قطعا اطلاع رسانی خواهد شد.

روح الله جمعه ای گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین خبرها در مورد مرزیانان ایرانی گفت: برخی از منابع خبری دیشب اعلام کرد گروهک تروریستی جیش العدل یک جسدی را تحویل مقامات ایرانی داده است؛ اما آن جسد مورد نظر هیج ارتباطی با مرزیانان ندارد.

وی افزود: جنازه ای که توسط این گروهک تحویل داده شده جنازه فردی است که احتمالا ناشی از اختلافات طایفه ای و محلی کشته شده است که این جسد را به خانواده اش تحویل داده اند و نه مقامات ایرانی.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور، در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است دانایی فر به شهادت نرسیده باشد گفت: تا کنون هیچ منبع رسمی این خبر را تایید نکرده است و سندی مبنی بر شهادت مرزیان ایرانی نداریم.

وی همچنین با اشاره به خبرهایی مبنی بر آزادی مرزبانان ایرانی گفت: این خبر تا کنون از هیچ منبع رسمی تائید نشده و پیگیر آن هستیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور، در پاسخ به این سوال که برخی از رسانه خبر از تحویل مرزبانان به مقامات ایرانی داده اند، یادآور شد: در صورت تحویل عزیزان به هریک از نیروها و مقامات ذی صلاح رسمی قطعا اطلاع رسانی خواهد شد.

جمعه ای خاطرنشان کرد: رسانه ها دقت را فدای سرعت نکنند و احساسات و عواطف خانواده مرزبانان و مردم ایران را به بازی نگیرند.

به گزارش مهر، گروهک تروریستی جیش العدل ۱۷ بهمن ماه ۵ نفر از مرزبانان ایران را به گروگان گرفت و سوم فروردین ماه در بیانیه ای در وبلاگ خود مدعی شد جمشید دانایی فر یکی از مرزبانان گروگان گرفته شده را به شهادت رسانده است. این گروه ۱۰ روز برای برآورده شدن خواسته های خود مبنی بر آزادی برخی تروریست ها، به مسئولان مهلت داد و مدعی شد در غیر این صورت یکی دیگر از گروگان ها را به شهادت خواهد رساند.

این خبر درحالی است که علی عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفته است: این خبر را نه تائید و نه تکذیب می کنیم و منتظر موضع رسمی دولت پاکستان هستیم.

از طرفی نیز وزارت خارجه پاکستان هر گونه حضور مرزبانان ربوده شده ایرانی در خاک این کشور را رد کرد و گفت: کشورمان(پاکستان) در موضعی نیست که درباره مرزبانان ربوده شده بتواند توجیه یا عذرخواهی به ایران ارایه کند و همچنین تمایلی ندارد تهران علیه پاکستان تعدی انجام دهد.

روز گذشته نیز خبرهایی مبنی بر تحویل جسد مرزبان اعدام شده توسط این گروهک به مقامات ایرانی داده شد، که رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور در گفتگو با مهر اعلام کرد این جسد ربطی به مرزبانان ندارد.

همچنین خبرهایی مبنی بر آزادی گروگان ها منتشر شده و شبکه العربیه اعلام کرد: ۵ مرزبان ایرانی که توسط گروه تروریستی جیش العدل گروگان گرفته شده بودند آزاد شدند.

بنابراین گزارش پس از اقدام گروهک های تروریستی و وابسته به دشمنان ملت ایران در شهادت ۱۴ تن از مرزبانان کشور و نیز ربایش ۵ تن دیگر از نیروهای مرزبانی، با توجه به تصمیم گیری ها و هماهنگی های به عمل آمده به منظور تداوم اقدامات مؤثر در مقابله با تهدیدات مرزی ناشی از برخی تلاش ها و فعالیت های گروهک های تروریستی و اشرار مسلح در نوار مرزی استان سیستان و بلوچستان، مأموریت تأمین امنیت مرزی ۳۰۰ کیلومتر از منطقه سراوان به قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه واگذار شد.



ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار