|
|
کدخبر: ۱۵۱۶۴۲

رییس جمهوری در پایان بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره):

رییس جمهوری پس از عیادت از بیماران بستری در بیمارستان امام خمینی(ره) در جمع وزیر، معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس و مسولان دانشگاه علوم پزشکی امام خمینی(ره) گفت:: نظام سلامت در کشور باید در جایگاهی قرار گیرد که علاوه بر حفظ شأن مردم بزرگ ایران موجب رونق گردشگری سلامت کشور شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس جمهور در دیدار از بیمارستان امام خمینی با تاکید بر اینکه امنیت، آموزش و نظام سلامت دغدغه اصلی مردم ایران است، افزود: یکی از اصلی ترین اولویت های دولت یازدهم رفع نگرانی مردم در حوزه سلامت است و امیدواریم در سال ۱۳۹۳ جایگاه بهداشت و درمان درکشور بیش از پیش ارتقا یابد.

رییس جمهوری با بیان اینکه حل مسایل مربوط به نظام سلامت کشور با وجود عزم دولت و اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در کوتاه مدت میسر نیست، خواستار حضور همه مردم به ویژه خیرین در این حوزه شد.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه باید سرمایه گذاری بیشتری در امر بهداشت به منظور پیشگیری از بروز و گسترش بیماری انجام شود، از تغذیه سالم، ورزش و حل دغدغه های اجتماعی و کم کردن فشار روانی به عنوان راهکارهایی برای از بین بردن زمینه های بیماری یاد کرد.

رییس جمهوری همچنین بر بهره برداری درست از امکانات و تجهیزات پزشکی با توجه به نیاز کشور به واردات آنها از خارج تاکید کرد و گفت: بدون شک کاهش فشارهای روانی، ارتباط مثبتی با روند بهبود بیمار دارد و در این زمینه ارتباط خوب پزشک با بیمار و هماهنگی بخش های مختلف بیمارستان با یکدیگر بسیار موثر است.
روحانی سپس با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) با توجه به قدمت، امکانات و ظرفیتش می تواند در جایگاهی قرار گیرد که مایه مباهات و افتخار کشور باشد، گفت: این بیمارستان با توجه به برنامه ریزی های انجام شده بیش از پیش تجهیز خواهد شد تا در خدمت مردم گوشه و کنار ایران اسلامی باشد.

رییس جمهوری ادامه داد: جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس با ایثار و فداکاری به رسالت خود جامه عمل پوشاندند و امروز نیز کشور نیازمند همین روحیه است تا فرهنگ نوع دوستی و خیّر بودن بیش از پیش در جامعه جاری و ساری شود.
پیش از این نشست و در آخرین روز از تعطیلات نوروز ۱۳۹۳ رییس جمهوری با حضور در بخش عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) از بیماران بستری در این بیمارستان عیادت کرد.

روحانی در این دیدار صمیمی که بیش از دو ساعت به طول انجامید با حضور بر بالین بیماران به صورت جداگانه جویای احوال آنان شد و دستوراتی برای حل مشکلات آنها صادر کرد

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار