|
|
کدخبر: ۱۵۱۶۵۱

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری جلسه مشترک فراکسیون رهروان با رئیس جمهور مانع از انشعاب این فراکسیون نخواهد شد و ما همچنان بر تشکیل فراکسیون سوم در مجلس اصرار داریم.

عابد فتاحی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به جلسه اعضای فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با رئیس جمهور گفت: بهتر بود این نشست زودتر انجام می شد. شاید اگر این نشست زودتر انجام می شد، این نیاز که باید فراکسیون جدیدی برای نمایندگان مستقل و اصلاح طلب تشکیل شود، احساس نمی شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رایزنی ها و بحثهای زیادی برای شکل گیری فراکسیون جدید اصلاح طلبان مستقل انجام شده است و حتی انجام این دیدارها نیز مانع از تشکیل این فراکسیون نخواهد شد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی لاریجانی به عنوان ریاست مجلس شورای اسلامی مورد اعتماد و وثوق ماست، اظهار داشت: با رفتار سیاسی که فراکسیون رهروان در جلسه با رئیس جمهور به نمایش گذاشت امیدوارم فراکسیون سوم مجلس نیز در راستای فراکسیون رهروان عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه با ادامه ریاست لاریجانی بر مجلس و ادامه این روند سیاسی موافق هستیم، گفت: بسیاری از دوستان ما در جلسات فراکسیون رهروان شرکت نمی کنند که این اقدام موجب خالص شدن فراکسیون رهروان و شکل گیری فراکسیون اصلاح طلبان مستقل و فراکسیونی خالص خواهد شد.

فتاحی تاکید کرد: رفتار سیاسی فراکسیون رهروان انحصاری بوده و تنها چند نفر از امکانات این فراکسیون استفاده می کنند.

به گزارش مهر، چندی پیش اعضای فراکسیون رهروان با رئیس جمهور دیدار داشتند، این دیدار حول محور راهکارهای تعمیق روابط فراکسیون رهروان و دولت انجام شد.

پیش از این حدود ۱۳۰ نماینده در اعتراض به انفعال فراکسیون رهروان و عدم ایفای نقش پررنگ این فراکسیون در فعالیت های سیاسی حامیان دولت قصد تشکیل فراکسیون سوم یا فراکسیون اعتدال را داشتند که به نظر می رسد فراکسیون رهروان برای جلوگیری از این انشعاب اقدام به برگزاری جلسه مشترک با دولت کرد، اما بر اساس اظهارات فتاحی این اقدام نیز موجب عدم انشعاب این فراکسیون نخواهد شد.

به گزارش مهر، محمدرضا باهنر چندی قبل در نشست خبری خود با خبرنگاران درباره احتمال شکل گیری فراکسیون حامی دولت در مجلس گفت: حمایت و یا عدم حمایت صفر یا صددرصدی نیست. حمایت طیف وسیعی از همکاری ها و نقدها را شامل می شود. موضع ما درباره دولت یازدهم با شعارهایی که سر کار آمده و برنامه هایی که دارد مورد حمایت است.

وی افزود: از روز اول به دوستان دولت گفتیم مشکلات بسیار است و نیاز به تلاش زیادی برای حل آنها دارید. مجلس با تمام توان از دولت حمایت می کند و مدافع و کمک کار دولت است البته این حمایت به شرط خردگرایی، اعتدال و حل مشکلات کشور و عدول نکردن از خط قرمزهاست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون اصولگرایان و رهروان و اصلاح طلبان حامی دولت هستند، اظهار داشت: مجلس فرصت مناسبی را در اختیار دولت گذاشته و دولت را حمایت می کند؛ البته ما نقدهای خود را به دولت داریم.

وی تاکید کرد: فراکسیون حامی دولت شکل نمی گیرد اما ممکن است تعدیل هایی در فراکسیون های موجود مجلس اتفاق افتد اما پیش بینی من این است که فراکسیون جدیدی شکل نمی گیرد اما در عالم سیاست هیچ چیز پیش بینی نمی شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار