|
|
کدخبر: ۱۵۱۹۵۴

حسینی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت باید محکم در مقابل خواسته نابجای اتحادیه اروپا مبنی بر تأسیس دفتر نمایندگی در تهران بایستد.

سید باقر حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، در واکنش به قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران کشور مستقلی است و هیچ کشور و اتحادیه ای در جهان حق دخالت در کشور ما را ندارد. ما برای این انقلاب کردیم که مستقل باشیم و براساس اعتقادات دینی خود کشورمان را اداره کنیم و هیچ وقت زیر بار ظلم و زور و استکبار نخواهیم رفت.

وی ادامه داد: ملت ایران در طول تاریخ عظمت، فرهنگ و تمدن خود را به اثبات رسانده است و تعیین تکلیف اتحادیه اروپا برای ما اهانت به ملت بزرگ ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: آنچه اروپایی ها مدنظرشان است براساس سیاست های خودشان و تأمین کننده منافع خودشان است؛ درحالی که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران براساس اسلام و قرآن کریم با در نظر گرفتن حقوق بشر تنظیم شده است. بنابراین آنچه برای ما ملاک است، در همه زمینه ها مبتنی بر دین اسلام است و ما تحت هیچ شرایط نمی توانیم از اعتقاداتمان دست بکشیم و خواسته های مردود و حرام را که اتحادیه از ما می خواهد، بپذیریم.

**اجازه نخواهیم داد اتحادیه اروپا برنامه های ضد انسانی و دینی اش را به ما تحمیل کند

حسینی گفت: ما تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد که اتحادیه اروپا اهداف و برنامه های ضد انسانی و دینی خود را علیه ما تحمیل کند؛ ما هیچ گونه اقداماتی را نمی پذیریم و این اقدام مداخله جویانه اتحادیه اروپا کاملا محکوم است و ملت ایران خودش برای خود تعیین تکلیف می کند.

وی با اشاره به درخواست اتحادیه اروپا مبنی بر تأسیس دفتر نمایندگی در تهران، گفت: ما هیچ اعتمادی به غرب نداریم و آنها عملاً به ما ثابت کرده اند که تحت هیچ شرایطی نمی توان به آنها اعتماد کرد. نظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همین بوده است و با توجه به تجربه ای که داریم، عقل حکم می کند که اعتماد به اروپا کار ناشیانه ای است. پس حضور اتحادیه اروپا با تفکری که در قطعنامه شان مطرح شده است، جز برای ایجاد فتنه و فتنه انگیزی و رسیدن به اهداف خود غربی ها چیز دیگری نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: ما اقدامی که امنیت و استقلال کشور را تهدید کند و ارزش های کشور را نشانه رود به هیچ عنوان نمی پذیریم. دولت ما نیز باید محکم در مقابل خواسته نابجای اتحادیه اروپا مبنی بر تأسیس دفتر نمایندگی در تهران بایستد و مواضع ملت بزرگ ما را که پیروی از اسلام و عدم سلطه بیگانه بر مسلمانان است، را به آنها ابلاغ کند.

حسینی همچنین در خصوص آزادی مرزبانان گفت: مرزبانان ایرانی هنوز وارد کشور نشده اند اما امیدواریم این اتفاق هر چه زودتر بیفتد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار