|
|
کدخبر: ۱۵۱۹۵۹

آریایی نژاد در گفت وگو با فارس:

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: اگر ما خودمان به غربی ها رو ندهیم، آنان چنین قطعنامه هایی صادر نخواهند کرد؛ برخی تصور می کنند می توان با زبان گفت وگو به غرب، واقعیت را فهماند، در حالی که اساساً ذات آن ها با ما متفاوت است.

احمد آریایی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارسبا اشاره به تصویب قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا در مورد راهبرد رابطه با جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه ذات انقلاب و نظام ما با غرب متفاوت است، گفت: ایران و غرب در بسیاری از مسائل کاملاً مقابل یکدیگر قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه در غرب هم آزادی مطلق نداریم، بیان کرد: ما از ابتدا هم به دنبال آزادی و حقوق بشر غربی نبودیم و مسیر خود را پی خواهیم گرفت.

آریایی نژاد در ادامه گفت: اگر ما خودمان به غربی ها رو ندهیم، آنان چنین قطعنامه هایی صادر نخواهند کرد؛ برخی تصور می کنند می توان با زبان گفت وگو به غرب، واقعیت را فهماند، در حالی که اساساً ذات آن ها با ما متفاوت است و هیچ کدام نمی توانیم دیگری را راضی کنیم، مگر آنکه یک طرف از ماهیت خود تهی شود.

وی با تأکید مجدد بر اینکه موضع اروپا ناشی از رویکرد خود ماست، بیان کرد: تلاش های دیپلماتیک نمی تواند ایران و اروپا را ماهیتاً به یکدیگر نزدیک کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مورد وظیفه مجلس و دولت در این باره گفت: مجلس می بایست متناسب با شأن نظام جمهوری اسلامی واکنش نشان دهد، گفت: مجلس همچنین باید دولت را وادارد نسبت به فرو رفتن در باتلاق اتحادیه اروپا هوشیار باشد.

وی در توضیح اظهار کرد: همان طور که در نطق میان دستور روز ۲۶ اسفند خود در صحن علنی مجلس نیز ابراز کردم، ملاقات کاترین اشتون با محکوم امنیتی به هیچ عنوان مخفیانه نبوده است و بی شک با هماهنگی عناصر مرتبط با فتنه صورت گرفته است.

آریایی نژاد با توصیه به دولت در مورد عدم استفاده از عناصر مربوط به جریان فتنه و حتی کسانی که در برابر فتنه سکوت کردند، گفت: دولت با به کارگیری این افراد، فرصت خدمت رسانی را از خود نگیرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار