|
|
کدخبر: ۱۵۲۲۵۶

مذاکرات کارشناسی ایران و کشورهای ۱ + ۵ در وین پس از ۳ روز مذاکرات فشرده به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، هیات کارشناسی مذاکره کننده هسته ای کشورمان به ریاست حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه از روز ۱۴ فروردین ماه مذاکرات خود در وین را با هیأت کارشناسی ۱ + ۵ آغاز کرد.

نتیجه این مذاکرات کارشناسی که پیش از دور جدید مذاکرات ایران و ۱ + ۵ به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می شود به مدیران سیاسی گزارش خواهد شد تا آنان در مذاکراتی که قرار است روزهای ۱۸ تا ۲۰ فروردین ماه برگزار شود، آن را بررسی کنند.

حمید بعیدی نژاد رییس هیات کارشناسی جمهوری اسلامی ایران در این باره گفت: طرفین در چارچوب گام نهایی توافق ژنو برای رسیدن به راه حل جامع درباره موضوعات فنی مختلف و مهمی با یکدیگر مذاکره می کنند.

دو طرف در دومین دور از مذاکرات کارشناسی در چارچوب گام نهایی برنامه اقدام مشترک درباره موضوعاتی از جمله غنی سازی، راکتور آب سنگین تحقیقاتی اراک، همکاری های بین المللی هسته ای و نیز لغو تحریم ها گفت وگو کردند.

بر اساس اعلام مقامات ایران و آمریکا و نیز مقامات اتحادیه اروپا موضوعات و مسایل فنی و کارشناسی در سه دورمذاکرات اولیه که از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است و تا فروردین به طول می انجامد بررسی و دو طرف امیدوارند تا به درک مشترک از ایده ها و دیدگاه های یکدیگر دست یابند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار