|
|
کدخبر: ۱۵۲۲۷۹

جهانگیری در بازدید از بخش های حوزه معاون اول:

معاون اول رئیس جمهور گفت: اگر ممانعت و جلوگیری لازم از متخلفین اقتصادی صورت نگیرد، این تخلفات آثار مثبت کار دولت را از بین می برند.

به گزارشخبرگزاری فارسبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری صبح امروز(شنبه) با حضور در دفاتر و بخش های مختلف زیرمجموعه معاون اول رییس جمهور، ضمن تبریک سال نو و آرزوی موفقیت، از نزدیک در جریان وظایف، عملکرد و جزئیات مربوط به فعالیت هر بخش قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور پس از بازدید از دفاتر کمیسیون های مختلف دولت و گفتگو با کارکنان و مدیران این دفاتر، در جمع دبیران کمیسیون ها و دبیر هیأت دولت اظهار داشت: دبیرخانه های کمیسیون های هیأت دولت از مهمترین بخش ها در نهاد ریاست جمهوری هستند که مسئولیت خطیر و سنگینی بر دوش دارند.

جهانگیری با تأکید براینکه باید راهبردی دقیق در تمام دبیرخانه های هیأت دولت حاکم باشد، از دبیر هیأت دولت خواست با برگزاری جلسات مستمر و هفتگی با دبیران کمیسیون ها، سیاست های دولت و مواضع رییس جمهور را سرلوحه کار خود قرار دهند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی برای دولت و کل نظام از اهمیت ویژه ای برخوردار است تصریح کرد: دولت اصرار دارد که تمام بندهای این سیاست ها اجرا شود و برای این منظور لازم است برنامه ریزی دقیقی در کمیسیون های دولت انجام شود.

وی افزود: برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی لازم است هر یک از کمیسیون های هیأت دولت برنامه ریزی لازم را در حوزه فعالیت های خود انجام دهند و با تعیین وظایف هر کمیسیون، زمینه دسترسی به اهداف مورد نظر فراهم شود.

معاون اول رییس جمهور بر لزوم بهره گیری از نظرات و دیدگاه های کارشناسان و صاحب نظران خارج از مجموعه دولت تأکید کرد و از دبیر هیأت دولت خواست نظرات مثبت و سازنده اساتید دانشگاه ها و صاحب نظران را در حوزه های مختلف جمع آوری کرده و در تدوین پیش نویس مصوبات مدنظر قرار دهند.

دبیر هیأت دولت نیز در این دیدار نوروزی به ارایه گزارشی از جهت گیری اصلی دفتر هیأت دولت مبنی بر انجام کار تخصصی و با کیفیت پرداخت و توضیحاتی در خصوص وظایف کمیسیون ها، اقدامات انجام شده و برنامه ریزی برای سال ۹۳ ارائه کرد.

جهانگیری سپس با حضور در دفتر معاونت هماهنگی و نظارت معاون اول رییس جمهور ضمن گفتگو با کارکنان این معاونت، بر لزوم پیگیری و نظارت بر نحوه اجرای مصوبات دولت تأکید کرد و گفت: باید سازوکار صحیحی طراحی شود تا بازخورد مصوبات دولت مشخص باشد و هیأت دولت بتواند از میزان تحقق مصوبات و نحوه اجرای آنها آگاه گردد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با تأکید بر ضرورت بازدیدهای دوره ای از دستگاه ها و بخش هایی که از حساسیت ویژه ای برخوردار هستند خاطر نشان کرد: لازم است از برخی بخش ها به شکل دوره ای بازدید شود و گزارش عملکرد و نحوه اجرای مصوبات هیأت دولت به رییس جمهور و معاون اول ایشان گزارش داده شود.

وی افزود: مصوبات هیات دولت نیازمند پیگیری و نظارت هستند و باید پس از تصویب، میزان تحقق و روند اجرایی شدن این مصوبات مورد پیگیری و نظارت قرار گیرد.

جهانگیری همچنین با اشاره به برنامه های دولت برای سال ۹۳ گفت: دولت در تمام بخش ها و بخصوص بخش اقتصادی برنامه های جدی دارد و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها و برنامه ریزی برای خروج از رکود و کاهش تورم از جمله این برنامه هاست که امیدوارم با همت و تلاش همه کارکنان و مدیران دولت بتوانیم در این زمینه موفق باشیم.

جهانگیری در ادامه این بازدید عیدانه، در مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور حضور یافت و در جمع مدیران و کارکنان این مرکز گفت: مسائل روستاها از موضوعات بسیار مهمی است که باید در سال ۹۳ بطور ویژه به آن پرداخته شود.

معاون اول رییس جمهور افزود: باید برنامه های اقتصادی و تولیدی روستاها را با جدیت پیگیری کنیم و همه دستگاه های اجرایی نیز باید در محدوده وظایف خود به مسائل و مشکلات روستاها رسیدگی کنند.

معاون اول رییس جمهور از رییس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور خواست هماهنگی های لازم را با سازمان هدفمندسازی یارانه ها بعمل آورد تا در خصوص ثبت نام برای اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی به ساکنان روستاها اطلاع رسانی شود و هیچ روستایی نباشد که بدلیل فقدان امکانات و یا عدم اطلاع، از انجام ثبت نام باز بماند.

رییس مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز گزارشی از اقدامات انجام شده و اجرای برخی پروژه ها در سال ۹۲ خبر داد و گفت: در سال ۹۲ در بخش حمل و نقل و بیمه روستایی اقدامات خوبی انجام شد و در سال جاری نیز در زمینه های مختلف از جمله اشتغالزایی در روستاها برنامه ریزی لازم انجام خواهد شد.

جهانگیری ضمن بازدید از دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، با تاکید براینکه مبارزه با مصادیق فساد اقتصادی موضوعی مهم و جدی برای دولت است تصریح کرد: برای جلوگیری از مفاسد اقتصادی نیازمند کار جدی و هوشمند هستیم تا بتوانیم به موقع مانع از بروز تخلفات اقتصادی شویم.

وی افزود: اگر ممانعت و جلوگیری لازم از متخلفین اقتصادی صورت نگیرد، این تخلفات آثار مثبت کار دولت را از بین می برند بنابراین لازم است دبیرخانه با هوشمندی و با بهره گیری از افراد با تجربه و صاحب نظر بتواند دولت را در این زمینه یاری کند.

جهانگیری همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و دستور رییس جمهور مبنی بر مقابله با مفاسد اقتصادی گفت: در سال ۹۳ باید بطور جدی تر و منسجم تر با متخلفین اقتصادی برخورد کنیم و گلوگاه های فساد را شناسایی و مسدود نماییم.

اداره کل امور تصمیمات اجرایی و تدوین دفتر هیات دولت، دفتر خدمات مدیریت دفتر هیات دولت و دفاتر کمیسیونهای هیات دولت از دیگر بخشهایی بود که معاون اول رییس جمهور در آنجا حضور یافت و با کارکنان و مدیران این بخشها در خصوص وظایف و عملکردشان به گفتگو پرداخت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار