|
|
کدخبر: ۱۵۲۳۲۷

هروی در گفت وگو با فارس:

نماینده مردم قائنات در مجلس با تشبیه قطعنامه راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران به قانون جنگل گفت: ما ۳۵ سال ایستادگی کردیم تا عزت خود را مخدوش شده نبینیم

جواد هروی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارساز قطعنامه اتحادیه اروپا که در ۲۳ بند به تصویب رسیده است، به عنوان انتخاب رویکرد مداخله به جای همکاری و تعامل نام برد و گفت: برای اروپا توهم ایجاد شده و ایران را مستعمره فرض کرده است.

وی به تناقض در این قطعنامه اشاره و اظهار کرد: اتحادیه اروپا هم انتخاب حجت الاسلام روحانی را مطابق با استانداردهای بین المللی نمی داند و هم از او می خواهد درخواست های اروپا از ایران را پیگیری کند.

هروی گفت: درست است که ما در داخل کشور، اختلافاتی داریم، اما پسندیده نیست که اتحادیه اروپا از این اختلاف سلایق داخلی در ایران سوء استفاده کرده و برای ما پیش شرط بگذارد.

وی قطعنامه راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران را بیشتر یک سهم خواهی برشمرد و تصریح کرد: اروپا نمی تواند به صورت یک طرفه با ایران تعامل کند و دخالت هایی از قبیل خدشه به صحت انتخابات ریاست جمهوری، انتقاد از وضعیت حقوق اقلیت ها و درخواست آزادی محکومان داشته باشد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با تشبیه این گونه مداخلات به قانون جنگل گفت: ما ۳۵ سال ایستادگی کردیم تا عزت خود را مخدوش شده نبینیم.

وی با تأکید بر اینکه آن زمان که ایران بی چون و چرا به مطالبات غرب تن می داد، گذشته است، اظهار کرد: اروپا در بندی از قطعنامه خود از جمهوری اسلامی ایران خواسته است که برای فرونشاندن بحران سوریه بکوشد، بنابراین به نقش و قدرت ایران اذعان کرده است، اما در بندهای دیگر، مداخله جویانه، استقلال کشورمان را زیر سؤال برده است و این نشان دهنده سیاست یک بام و دو هوای اتحادیه اروپاست.

هروی با رد دل سوزی اروپا برای ایران گفت: این قطعنامه، دلسوزی نیست، بلکه مداخله گری است، اما ایران اسلامی بی توجه به این دخالت ها راه خود را ادامه می دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان تأکید کرد: مطالبه مردم از دولت و مجلس بی اعتنایی کامل به قطعنامه اتحادیه اروپاست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار