|
|
کدخبر: ۱۵۲۷۰۲

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از جمع آوری امضا برای سوال از وزیر ارشاد در خصوص دیدارش با خاتمی خبر داد و گفت: معاون پارلمانی وزیر ارشاد اعلام کرده این جلسه خصوصی و شخصی بوده است، در حالی که جلسه شخصی نباید رسانه ای می شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، سیدعلی طاهری، نماینده مردم گرگان و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حال جمع آوری امضا برای سوال از وزیر ارشاد در صحن علنی مجلس است.

نصرالله پژمان فر، عضو کمیسیون فرهنگی در خصوص این سوال گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه ای را با آقای خاتمی رئیس جمهور پیشین داشته که این جلسه مورد انتقاد اعضای کمیسیون فرهنگی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: آقای جنتی مقام رسمی کشور هستند و حق ندارند با عوامل فتنه جلسه داشته باشند.

پژمان فر ادامه داد: معاون پارلمانی وزیر ارشاد اعلام کرده که این جلسه شخصی بوده است، این در حالی است که جلسه شخصی و خصوصی نباید رسانه ای می شد. بنابراین باید آقای جنتی در رسانه ها در خصوص این جلسه توضیح داده و عذرخواهی کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای جنتی شخصیت حقوقی است که باید در خصوص جلساتش با اصلاح طلبان افراطی دقت داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: قرار است این سوال را فقط اعضای کمیسیون فرهنگی امضا کنند تا در صحن علنی مجلس بررسی شود.

به گزارش مهر، پس از آنکه سوالی از طرف نمایندگان امضا شود، در صحن علنی مجلس اعلام وصول شده و پس از آن در کمیسیون مربوطه بررسی می شود، در صورتی که سوال کنندگان در کمیسیون از پاسخ های وزیر قانع نشوند، این سوال در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد و در صورتی که مجددا سوال کنندگان قانع نشوند. این سوال به رای نمایندگان گذاشته می شود. سال گذشته جنتی برای پاسخ به سوال حمید رسایی نماینده مردم تهران در خصوص تساهل و تسامح فرهنگی دولت یازدهم به مجلس فراخوانده شد و نمایندگان از پاسخ های وی قانع نشدند. وزیر ارشاد اولین کارت زرد خود را در سال ۹۲ از نمایندگان گرفت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار