|
|
کدخبر: ۱۵۲۷۰۹

لاریجانی در پاسخ به تذکر مفتح

رئیس مجلس شورای اسلامی تکه تکه ارسال کردن قانون تجارت برای تائید و اظهار نظر را ناشی از هجمه بالای این قانون و بحثدر راستای توافق دو جانبه مجلس و شورای نگهبان برای حل این مشکل عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، علی مفتح مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طی تذکری در صحن علنی مجلس با اشاره به اینکه بر اساس اصل ۷۵ و ماده ۲۰۲ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی کمیسیون حقوقی مجلس موظف به تامین نظر شورای نگهبان است، گفت: شورای نگهبان ضرورتی ندیده است که به قانون تجارت بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی رسیدگی کند و این مسئله باید به صورت کتبی به مجلس اعلام شود.

وی افزود: اقدام مجلس در فرستادن تکه تکه قانون تجارت به شورای نگهبان برای تائید نباید این شبهه را به وجود آورد که راه قانونگذاری و حل مشکلات در مجلس مسدود است.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر مفتح گفت: این لایحه مدت هاست در نظام تقنینی کشور مطرح است و از مجلس هفتم در حال کار کردن بر روی آن هستند.

وی افزود: در مجلس هشتم نیز بر روی آن کار شد و نمایندگان مرکز پژوهش ها و رؤسای کمیسیون ها در مورد آن نظر دادند که متناسب با شرایط امروز و شرایط اقتصادی این قانون تدوین شود.

وی افزود: من با شورای نگهبان مذاکره کردم و مشکل آنها این است که نمی توانند در بازده زمانی ۲۰ روزه درباره این قانون اظهار نظر کنند و ما باید در این باره راه حلی پیدا کنیم.

رئیس مجلس ادامه داد: به همین دلیل ما به کمک اعضای شورای نگهبان این راه را پیدا کردیم تا قانون به صورت تکه تکه برای تائید به شورای نگهبان ارائه شود.

لاریجانی گفت: بر این اساس قرار شده تا مدت آزمایش قانونی ۴ سال باشد و ما ۱۰۰ ماده ۱۰۰ ماده آن را برای شورای نگهبان بفرستیم و این راهی است که ما برای حل این مشکل پیدا کرده ایم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار