|
|
کدخبر: ۱۵۲۸۸۵

کوهکن در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس جبهه پیروان ضمن انتقاد از مواضع سخنگوی وزارت خارجه پیرامون قطع نامه اتحادیه اروپا از مواضع امروز مجلس قدردانی کرد و گفت: مقابله به مثل پاسخ قطع نامه اتحادیه اروپا است.

محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری تسنیم، با اشاره به قطع نامه اتحادیه اروپا علیه ایران، گفت: آنهایی که در سیاست شناخت صحیح و عمیقی روی غربی ها مشخصا آمریکا، انگلیس و اروپا دارند، در ابتدا مطرح می کردند اگر بحثهسته ای از طرف آن ها به جایی برسد، باز به دنبال بهانه دیگری می گردند و این موضوع مربوط به امروز یا دیروز نیست. از ده ها و ده ها سال پیش وقتی در غرب آن آقا کتاب قرآن را نشان داد و گفت " تازمانی که این کتاب بین مسلمانان است ما بر آنان مسلط نخواهیم شد " از آن زمان برنامه ریزهای گسترده و تحقیقاتی خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مطرح کردن حقوق بشر در ایران از سوی اروپا قابل پیش بینی بود، افزود: آن ها از همان ابتدا سه موضوع انرژی هسته ای، حقوق بشر و حمایت از تروریسم را مطرح کردند و همان انتظاری که از رژیم وابسته حاکم بر حجاز(عربستان) دارند، از نظام ما نیز دارند و می خواهند رژیم صهیونیستی از سوی ایران به رسمیت شناخته شود، در مقابل تجاوزگری های آن ها سکوت کنیم، نیازهایشان در داخل کشور تامین شود و در یک کلام بدون توجه به استقلال، برده آنان شویم.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه مستقل بودن یک بحثو تابع بودن بحثدیگری است، اظهارداشت: آن ها از ما تبعیت می خواهند، بنابراین باید مسائل را درست تحلیل کنیم تا به اشتباه نیافتیم.

کوهکن خاطرنشان کرد: حتی اگر در طول تاریخ به عقب برگردیم، متوجه خواهیم شد اجداد آن ها چه حق و حقوقی را از مردم مستضعف تضعیف کردند. به همین جهت بنده معتقدم به هیچ عنوان نباید در بحثحقوق بشر تدافعی برخورد کنیم.

** انتقاد از مواضع سخنگوی وزارت خارجه

وی ضمن تقدیر از مواضع امروز مجلس پیرامون قطعنامه اتحادیه اروپا، گفت: بنده در این زمینه اقدام مجلس را می پسندم و به اعتقادم باید مقابله به مثل کنیم و اینکه سخنگوی وزارت خارجه بگوید این حرف ها قابل قبول نیست، برگرفته از مواضع جمهوری اسلامی ایران نیست. اگر ایران در این سی و چند سال علیه اقدامات کشورمان چنین موضع می گرفت معلوم نبود چه می شد. بنابراین با غیرت اسلامی و استقلالی که داریم، باید دقیقا مقابله به مثل کنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس اضافه کرد: باید به اتحادیه اروپا بگوییم هنوز بحثهسته ای به جایی نرسیده، چرا موضوع حقوق بشر رامطرح کرده اند. اصلا اتحادیه اروپا که هست و چه شخصیتی دارد؟ تعدادی کشور که هم وسعت و هم جمعیت آنها در دنیا نمی تواند تعیین کننده باشد می خواهد نیازهای کشورهای دیگر را تامین کند. اگر اتحادیه اروپا واقعا راست می گوید برود در مورد نقض حقوق بشر در بحرین قطعنامه صادر کند.

" مردم مستضعف با دست خالی تنها گناهشان این است که می خواهند در این کشور(بحرین) رای اکثریت حاکم شود ".

کوهکن با تاکید براینکه باید محترمانه و در عین حال قاطعانه پاسخ اروپا داده شود، افزود: سیاست مداران و کارشناسان ما باید بپذیرند و قبول کنند که ما امروز قدرت فکری بسیج افکار عمومی را در دنیا داریم و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: البته ما با هیچ کس سر جنگ نداریم، اما در مقابل تصمیماتی که بعضی از کشورها می گیرند و فکر می کنند ایران در دوران قاجار قرار دارد، بایستیم و ایران مقتدر را به رخ آنها بکشیم.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این مطلب که ما برای استقلال شهدای زیادی را تقدیم کردیم، گفت: ذات استقلال این است که زیربار چنین حرف هایی نرویم.

** دولتی ها باید به اشتباه خود پی ببرند / سرحقوق بشر با اروپا و آمریکا مذاکره نمی کنیم

کوهکن تصریح کرد: بعضی ها هم که رگ و ریشه های دولتی دارند و فکر می کنند با سیاست های مرعوبانه می توانند دل غربی ها را به دست آورند، باید به اشتباه خودپی ببرند و مطمئن باشند با حمایت مردم و توکل بر حضرت حق می توانند و باید در مقابل زیاده خواهی ها بایستند.

وی با بیان اینکه ما به هیچ عنوان سر بحثحقوق بشر با اروپا و آمریکا مذاکره نخواهیم کرد، گفت: باید با کسانی سر میز مذاکره نشست که سوابق و تجربه آنها پیرامون حقوق بشر سیاه و تاریک نباشد. غربی ها و آمریکا در مورد نقض حقوق بشر سوابق ننگینی دارند. بمب های شیمایی که صدام بر روی شهر کرد نشین خود ریخت را چه کسانی تامین کردند؟ مواد اولیه آن ها را غربی ها دادند، چرا که این اقدام در جهت منافع خود آنان بود، پس هیچ ایرادی نداشت. اما اگر یک نفر در ایران محاکمه شود به سرعت آن را به حقوق بشر ربط می دهند. ما نباید زیر بار حرف آن ها برویم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار