|
|
کدخبر: ۱۵۲۹

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای ترک خود، بر اهمیت تحکیم وحدت و انسجام ملی در این کشور از طریق اتحاد نخبگان و همه طرف‌های مصری تأکید کرد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان که در راس هیئتی به منظور بحثو تبادل نظر در خصوص روند توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و ترکیه و همچنین موضوعات مهم منطقه به آنکارا سفر کرد، با احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ارزیابی مثبت از روند توسعه روابط دو کشور، بر ضرورت ارتقاء همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد و عزم مقامات عالیه دو کشور برای پیشبرد روابط در زمینه‌های مختلف را عامل مهمی برای افزایش همکاری‌ها دانست.

صالحی همچنین با تشریح نگاه جمهوری اسلامی ایران به تحولات جاری در منطقه به ویژه سوریه، مواضع اصولی کشورمان مبنی بر احترام به خواست مردم در کشورهای منطقه را مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت پاسخگویی به مطالبات مردمی در چارچوب گفت‌وگوهای سیاسی داخلی و اجتناب از دخالت نیروهای خارجی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با توجه به تحولات اخیر در مصر و با تاکید بر اهمیت حق تعیین سرنوشت مردم مصر افزود: تصمیم مردم مصر مورد احترام همگان است و روند دموکراسی آغاز شده در مصر روندی پایدار خواهد بود و روز به روز مستحکم‌تر خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه بر اهمیت تحکیم وحدت و انسجام ملی در مصر از طریق اتحاد نخبگان و همه طرف‌های مصری تأکید کرد.

صالحی در این دیدار همچنین بر اهمیت مواضع سازنده کشورهای مهم منطقه در برقراری روند پایدار دموکراسی در کشورهای مختلف تاکید کرد.

احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن روابط دو کشور و تاکید بر اهمیت ضرورت بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های روابط فیمابین، نقطه نظرات کشورش در خصوص تحولات منطقه به ویژه مسائل سوریه و مصر را تشریح کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار