|
|
کدخبر: ۱۵۲۹۳۸

نمایندگان در تذکرات شفاهی خواستار شدند /

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان در تذکرات شفاهی خواستار پاسخ انقلابی و درخور شأن ملت رشید ایران به قطعنامه سخیف اتحادیه اروپا شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، بهروز نعمتی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس با اشاره به قطعنامه پارلمان اروپا اظهار داشت: تذکر اول من به پارلمان اروپایی است که بیش از این دیگر اعتبار اروپا و خودشان را به سخره نگیرند و مسائلی که واجد آن نیستند را به رخ دیگران نکشد.

وی ادامه داد: در آخرین انتخابات ۷۴ درصد مردم در پای صندوق های رأی حضور یافتند، شما در مجموعه ای که به عنوان پارلمان اروپایی از آن یاد می کنید چند درصد مردم در آن حضور پیدا کرده اند. من فکر می کنم باید راهتان را عوض کنید و تذکر نمایندگان ملت ایران را جدی بگیرید.

**روسای قوا از برخورد شعاری در عرصه فرهنگ و اقتصاد مقاومتی پرهیز کنند

ابراهیم کارخانه ای نماینده مردم همدان در مجلس طی سخنانی در تذکر شفاهی اظهار داشت: تذکر نخست من به روسای قوای سه گانه کشور است که از برخورد شعاری در عرصه فرهنگ و اقتصاد مقاومتی پرهیز کرده و برنامه محوری و اجرا را جایگزین تبلیغ محوری کنند.

وی ادامه داد: تذکر دوم من به وزیر امور خارجه مبنی بر پاسخ انقلابی و درخور شأن ملت رشید ایران به قطعنامه سخیف اتحادیه اروپا با راهبرد اتخاذ سیاست مقتدرانه در روابط دیپلماتیک که متأسفانه در مذاکرات هسته ای اخیر نادیده گرفته شده و منجر به اینگونه اقدامات گستاخانه و بی ادبانه از سوی پارلمان اروپا شده است.

نماینده مردم همدان افزود: از قوه قضاییه و وزارت کشور می خواهم در خصوص سخنان سخیف یکی از عوامل فتنه گر در استان همدان اقدام عاجل را مبذول و نتیجه را به ملت ایران و مردم همدان بگوید. همچنین تذکر بعدی من به دولت مبنی بر برنامه ریزی، تسهیل و رفع موانع ورود نقدینگی ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی به چرخه توسعه و پیشرفت صنعتی و رفاه اجتماعی کشور با تکیه بر دانش و فناوری های نوین جهت ارتقای قدرت تولید ساخت داخل است.

کارخانه ای در تذکر دیگری به دولت خواستار اتخاذ ساختار لازم جهت واقعی سازی و کنترل قیمت ها و جلوگیری از گرانی شد.

در ادامه محمدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: امیدواریم مسئولان در هر سه قوه سالی که بعنوان فرهنگ و اقتصاد نامگذاری شده است را جدی بگیرند و در عرصه اقتصاد و اولویت دادن به مباحثاقتصاد، تولید، اشتغال و حمایت از سرمایه گذاری ها و بحثفرهنگی و توجه به زیربنا و ارزشهای فرهنگی، توصیه های رهبری را جدی بگیرند. ضمن اینکه طرح های اقتصادی به پیوست فرهنگی نیاز دارد.

وی ادامه داد: پیش نویس قطعنامه اتحادیه اروپا را محکوم می کنیم و امیدواریم اتحادیه اروپا به عملکرد گذشته خود در دخالتی که در کشورهای دنیا داشته است بیشتر توجه کند چرا که دیگر سیاست های استعماری اروپا جوابگو نیست.

**از دولت درخواست داریم ابتدا مبلغ نیازمندی را اعلام کرده و پس از آن از مردم برای یارانه ها ثبت نام کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس در خصوص یارانه ها گفت: فراخوانی که برای انصراف از فاز دوم یارانه ها داده شده در حد خود خوب است. اما در حد معقول، چرا که گاهی بیش از حد تبلیغ کردن آن را به ضد خود تبدیل می کند. لذا باید به مصوبه مجلس در بودجه نیز دقت کافی شود.

فولادگر ادامه داد: ما از دولت درخواست می کنیم که ابتدا مبلغ نیازمندی را اعلام کرده و پس از آن از مردم برای یارانه ها ثبت نام کند. چرا که این روشی که ابتدا از مردم می خواهیم ثبت نام کنند و تشویق به انصراف می کنیم، منجر به این می شود ۹۰ درصد ثبت نام کنند. بنابراین این انصراف پس از ثبت نام که کار مشکل تری است. دولت ابتدا مبلغ را اعلام و بعد از مردم بخواهد که در مورد یارانه ها ثبت نام کنند. ضمن اینکه این روش خود اظهاری است، ولی ممکن است اشکالاتی نیز داشته باشد.

در ادامه غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی خطاب به وزیر راه اظهار داشت: در تعطیلات مردم همیشه تمایل بیشتری برای سفر به گیلان و رشت دارند ولی ما شرمنده مردم هستیم. چرا که آزادراه قزوین به رشت ۱۱ کیلومتر در منجیل گره بزرگ ترافیکی شده است.

**اعتراض نمایندگان خطه شمال از خارج شدن آزادراه تهران شمال از لیست اولویت ها

وی ادامه داد: من تقاضا می کنم که جهت تقویت صنعت توریسم اقدام جدی در مورد تکمیل کمربندی رشت صورت گیرد ضمن اینکه خارج شدن آزادراه تهران شمال از لیست اولویت ها اعتراض نمایندگان خطه شمال را برانگیخته است و باید فکر جدی در این زمینه صورت گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس در خصوص قطعنامه پارلمان اروپا نیز خطاب به وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا بی ادبی و دخالت در امور کشور ما کرد و در حوزه های مختلفی که ارتباطی به آن نداشت اظهار نظر کرد؛ انتظار می رفت وزارت امور خارجه و دیپلماسی کشور هرچه زودتر از مردم و مجلس عکس العمل نشان دهد. من از وزارت امور خارجه تقاضا دارم به صورت جدی وارد عمل شود چرا که سکوت وزارت امور خارجه تحت هیچ عنوان پذیرفته شده نیست.

در پایان علی کائیدی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به وزیر امور خارجه اظهار داشت: این سوال مطرح است که چرا اتحادیه اروپا به دنبال عربستان که زنان آن از رفتن به دانشگاه و رانندگی محروم هستند نمی رود. جواب این است که اینها با اسلام آمریکایی کار ندارند بلکه با اسلامی که در رأس مقام معظم رهبری و امام(ره) است، کار دارند. آنها نرم افزاری جلو می آیند و مردم از مجلس توقع دارند که موضع قاطعانه ای در برابر بی ادبی اتحادیه اروپا داشته باشد.

وی در تذکری به حجت الاسلام روحانی گفت: تذکر بعدی من به رئیس جمهور در مورد آسیب های آزادراه خرم زال بر پلدختر است، چرا که سه هزار سرپرست خانوار براثر ایجاد این آزادراه کارشان را از دست داده اند. نرخ بیکاری در لرستان دوبرابر شده است و ۵۲ درصد بیکاری دارد. لذا از دولت می خواهیم با تشکیل کارگروهی این مشکل را حل کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار