|
|
کدخبر: ۱۵۳۰۵۳

حجت الاسلام غلامی به فارس خبر داد:

رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانیِ اسلامی صدرا از برنامه ریزی برای برپایی نخستین اجلاس علمی پژوهشی اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: ما معتقدیم اقتصاد مقاومتی ارتباط تنگاتنگی با اقتصاد اسلامی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانیِ اسلامی صدرا در گفت وگو با خبرنگار آیین و اندیشهخبرگزاری فارس، درباره نخستین اجلاس علمی پژوهشی اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: این اجلاس با همکاری تعداد زیادی از مراکز علمی و تحقیقاتی حوزوی و دانشگاهی برگزار می شود که یکی از این مراکز همکار پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد رهبری در دانشگاه ها است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی صاحب نظران برجسته جهان اسلام هم در این اجلاس حضور خواهند داشت، اظهار داشت: فراخوان مقاله با تأییدیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در چند هفته آینده منتشر خواهد شد.

وی هدف اصلی از برپایی این اجلاس را کمک به بسط نظری اقتصاد مقاومتی و گسترش جنبه های کاربردی آن در نظام اقتصادی ایران و علاقه مندان در جهان اسلام برشمرد و گفت: اقتصاد مقاومتی موضوعی است که باید بنیادهای اقتصادی کشور را تقویت کند و ارتباطی لزوما با شرایط تحریم ندارد و در واقع برای همه زمان ها و مکان ها در کشور می تواند مورد رجوع باشد و ظرفیت های کشور را چند برابر کند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی ارتباط تنگاتنگی با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز دارد، افزود: بنابراین می تواند ما را در رسیدن به پیشرفت در یک مسیر مستقل و در عین حال اسلامی کمک کند، البته یک ارتباط دیگری هم اقتصاد مقاومتی با موضوع اقتصاد اسلامی دارد، ما معتقد هستیم که اقتصاد مقاومتی ارتباط تنگاتنگی با اقتصاد اسلامی دارد و این اقتصاد می تواند چارچوب قوی برای مقاومت باشد، همه اینها موجب می شود که به این فکر بیافتیم با همکاران این اجلاس را برپا کنیم.

حجت الاسلام غلامی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی اگر بخواهد روش علمی انجام دهد و تئوریزه شود، باید سال های طولانی بر آن کار شود، افزود: لذا این فقط یک گام در جهت نظریه سازی برای گسترش کاربردی اقتصاد مقاومتی است حتما باید ده ها پروژه تحقیقاتی، همایش و اجلاس در این راستا برگزار تا حق قضیه ادا شود.

وی اظهار داشت: لذا امسال که سال اقتصاد و فرهنگ هم با توصیفات مقام معظم رهبری نامیده شده و سیاست های نظام در حوزه اقتصاد مقاومتی است، زمان مناسبی برای آغاز یک کار علمی قوی است.

به گزارش فارس، اجلاس علمی پژوهشی اقتصاد مقاومتی آبان ماه جاری در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار