|
|
کدخبر: ۱۵۳۱۲۵

ظریف در دیدار با سفیر جدید بوسنی و هرزگوین:

وزیر امور خارجه با تاکید بر اهمیت و علاقه ایران به توسعه و ثبات و امنیت در بوسنی، آمادگی کشورمان را برای رفع برخی موانع فراروی روابط بین تهران و سارایوو و تلاش برای تقویت و گسترش روابطی برادرانه و دوستانه فیمابین دو کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ادیب بوکویچ سفیر جدید بوسنی و هرزگوین در جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه ضمن دیدار و گفتگو با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

ظریف در این دیدار تاکید کرد: ایران همواره روابطی بسیار دوستانه و قوی با مردم و کشور بوسنی و هرزگوین داشته است و در شرایط سخت در کنار مردم و کشور بوسنی بوده و از آنها حمایت کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین با تاکید بر اهمیت و علاقه ایران به توسعه و ثبات و امنیت در بوسنی، آمادگی کشورمان را برای رفع برخی موانع فراروی روابط بین تهران و سارایوو و تلاش برای تقویت و گسترش روابطی برادرانه و دوستانه فیمابین دو کشور اعلام کرد.

ظریف همچنین با اشاره به عضویت دو کشور در سازمانهای بین المللی همانند سازمان کنفرانس اسلامی و جنبش عدم تعهد، تبادل نظر و مشورت مستمر مسئولین دو کشور را برای تقویت تعاملات سازنده در راستای منافع و مصالح مشترک به خصوص در دوره ریاست ایران بر جنبش نم ضروری دانست.

وی با اشاره به صدمات و خساراتی که موج افراط گرایی به ثبات و امنیت جوامع و کشورها در مناطق مختلف وارد کرده است، لزوم همکاری تنگاتنگ همه کشورها را برای مقابله با این پدیده شوم یادآور شد.

سفیر جدید بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار، گزارشی از روند روابط خارجی کشورش در عرصه داخلی و خارجی و در ابعاد دوجانبه ارائه کرد و به سابقه روابط خوب دو کشور و همچنین ظرفیت های گسترده در دو کشور برای توسعه روابط اشاره کرد.

بوکویچ به علاقه، احترام و قدردانی مردم کشورش به دولت و مردم ایران به خاطر همه حمایتها و کمکها به بوسنی در دوران سخت گذشته اشاره کرد و افزود: دولت و مردم بوسنی همچنان علاقمند به توسعه و گسترش روابط با ایران هستند.

سفیر جدید بوسنی همچنین با اشاره به حجم بالای مبادلات تجاری و بازرگانی فیمابین، تاکید کرد همه توان خود را برای توسعه بیش از پیش روابط بین تهران و سارایوو بکار خواهد گرفت.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار