|
|
کدخبر: ۱۵۳۱۴۵

در نامه ای /

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس در نامه ای به رئیس جمهور، قانون اصلاح ماده ۴۵ آئین نامه داخلی مجلس را که براساس آن ترکیب اعضای کمیسیون تلفیق تغییر می کند را به وی ابلاغ کرد.

به گزارش گروه پارلمانیخبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه ای، قانون اصلاح ماده ۴۵ آیین نامه داخلی مجلس را برای اجرا به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ابلاغ کرد. متن نامه لاریجانی به روحانی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون اصلاح ماده ۴۵ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که با عنوان طرح دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی روز شنبه مورخ ۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۲ و تأیید شورای محترم نگهبان به پیوست ابلاغ می گردد.

علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی

گفتنی است، بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز شنبه(۲۴ اسفند ۹۲) ماده ۴۵ آیین نامه داخلی مجلس که در آن ترکیب اعضای کمیسیون تلفیق در زمان بررسی لایحه بودجه سالانه تغییر کرده است اصلاح شد که بر اساس آن این کمیسیون از سال جاری در زمان بررسی لایحه بودجه سالانه با حضور ۹ نفر از کمیسیون برنامه و بودجه و ۳ نفر از سایر کمیسیون های تخصصی قبل از رسیدگی به این لایحه در صحن علنی به بررسی لایحه بودجه می پردازد.

اعضای کمیسیون ها توسط کمیسیون های مربوطه انتخاب و به هیئت رئیسه مجلس معرفی می شوند و مأموریت آن تا تصویب نهایی قانون برنامه توسعه و یا لایحه بودجه سالانه کل کشور ادامه می یابد.

همچنین، بر اساس ماده یک قانون مدنی، در صورتی که ظرف مدت ۵ روز از ابلاغ یک قانون توسط رئیس مجلس، رئیس جمهور آن را برای اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ نکند، رئیس مجلس می تواند به طور مستقیم آن را برای اجرا ابلاغ کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار