|
|
کدخبر: ۱۵۳۲۱۴

طاهری در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: این کمیسیون در زمینه پیوست فرهنگی بر طرح های مهم نظارت قوی تری اعمال می کند.

حجت الاسلام سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، در تشریح جلسه امروز کمیسیون اظهار داشت: امروز بنا بود، جهت گیری کلی کمیسیون در سال ۱۳۹۳ تعیین شود که با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری و توجه به مقوله فرهنگ و اینکه حضرت آقا در فرمایشات خود فرمودند فرهنگ از اقتصاد هم قوی تر است لذا مسئولیت سنگین تری متوجه کمیسیون فرهنگی شده است.

وی ادامه داد: جهت گیری سال ۹۳ پیگیری خاص در خصوص مطالبات و دغدغه های فرهنگی حضرت آقا و تقویت زیرساخت هایی که می تواند در تحول امور فرهنگی در کشور موثر باشد، خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: همچنین در روزهای پایانی سال در دیدار خبرگان با مقام معظم رهبری زمانی که دغدغه های رهبری در مورد مسائل فرهنگی مطرح شد، در مجلس قرار شد میان دو کمیسیون فرهنگی و آموزش کارگروه ویژه ای برای پیگیری مطالبات فرهنگی رهبری تشکیل شود لذا نخستین جلسه این کارگروه در هفته جاری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام طاهری گفت: قرار شد با معاونت راهبردی ریاست جمهوری مکاتبه ای را در مورد اقدامات این معاونت درباره ماده ۲ برنامه پنجم داشته باشیم. در این ماده آمده است " دولت موظف است براساس نقشه مهندسی فرهنگی کشور و نظامنامه پیوست فرهنگی نسبت به تهیه پیوست فرهنگی برای طرح های مهم و جدید اقدام کند. " معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور موظف شده است که ابتدای هر سال عناوین طرح های مهم را تهیه و به دستگاه ها ابلاغ کند و دستگا ها نیز پیرامون آن طرح ها پیوست فرهنگی را تهیه کنند.

وی ادامه داد: ما با این نامه انتظار داریم معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری رونوشت مکاتبات خود را به کمیسیون فرهنگی برای پیگیری و نظارت ارسال کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به دیدار وزیر ارشاد با خاتمی گفت: در خصوص دیدار اخیر علی جنتی وزیر ارشاد با آقای خاتمی نامه ای تنظیم شده است و تا فردا به وی ابلاغ می شود و وی برای ارائه پاره ای از توضیحات در مورد این دیدار در سه شنبه هفته آینده در کمیسیون فرهنگی حضور می یابد.

حجت الاسلام طاهری در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته از طرف کمیسیون فرهنگی آقای کیایی نژاد عضو شورای فرهنگ عمومی بود که انصراف داده بود لذا در جلسه امروز، حجت الاسلام حسینی برای حضور در این شورا انتخاب شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار