|
|
کدخبر: ۱۵۳۲۴۸

تسنیم گزارش می دهد /

خبرگزاری تسنیم: خانواده مرزبانان آزاد شده مشهدی با شنیدن خبر آزادی فرزندان خود چشم انتظار دیدار آن ها هستند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازمشهد مقدس، در پی اقدامی تروریستی در ۱۷ بهمن ماه سال گذشته پنچ تن از مرزبانان ایرانی در منطقه جکیگور در شرق کشورمان به گروگان گرفته شدند که در این راستا گروهک تروریستی جیش العدل با انتشار تصاویری در صفحه توییتر خود مسئولیت ربودن این مرزبانان را برعهده گرفت.

افراد گروگان گرفته شده شامل یک گروهبان و چهار سرباز بوده که از خاک ایران ربوده شده و به آن سوی مرزها در پاکستان برده شدند، در این راستا یک سری ملاقات های پارلمانی توسط مسئولان و مقامات کشور انجام شد تا مرزبانان کشور آزاد شوند اما متاسفانه یکی از مرزبانان به نام جمشید دانایی فر در اوایل فروردین ماه به شهادت رسید.

از دو روز گذشته اخباری مبنی بر آزادی چهار مرزبان کشورمان منتشر شد که امروز خبر ورود آن ها به ایران به تائید وزارت کشور رسید و هم اکنون خانواده مرزبانان آزاد شده مشهدی با شنیدن این خبر برای دیدار فرزندان خود لحظه شماری می کنند.

از راست به چپ: " پدر و مادر سجاد زهانی "، " مادر محمد نظامی "، " مادر جمشید تیموری "

یدالله زهانی برادر یکی از مرزبانان گروگان گرفته شده ایرانی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: ۱۷ بهمن سال قبل، برادرم به همراه چهار نفر دیگر توسط گروهک تروریستی جیش العدل اسیر شدند.

وی بیان کرد: یک هفته بعد، ماموران مرزبانی استان، خبر گروگان گیری برادرم را اطلاع دادند.

از راست به چپ: " پدر جمشید تیموری "، " پدر سجاد زهانی "، " پدر محمد نظامی "

زهانی گفت: بعد از دو ماه، روز گذشته حدود یک دقیقه و ۳۰ ثانیه با برادرم صحبت کردیم و تماس گرفته شده از خارج از کشور بود.

برادر سجاد زهانی مرزبانان گروگان گرفته شده ایرانی اظهار کرد: امروز از مرزبانی استان اطلاع دادند که به محض ورود مرزبانان به کشور، به ما اطلاع می دهند تا برای استقبال به فرودگاه برویم.

" مادر و برادر سجاد زهانی "

علیرضا نظامی، عموی محمد نظامی، مرزبان گروگان گرفته شده ایرانی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار کرد: در تماسی که از سوی برادرزاده ام با پدرش گرفته شده است، وی عنوان کرده که در سلامت است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اطلاعی از زمان ورود مرزبانان آزاد شده ایرانی دارید گفت: اطلاع خاصی از زمان ورود آن ها به مشهد نداریم و منتظریم به ما اطلاع دهند.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

گزارش از نجمه سادات موسوی زاده

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

انتهای پیام / آ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار