|
|
کدخبر: ۱۵۳۴۳۸

پژمان فر در گفت وگو با تسنیم خبر داد /

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از حذف موانع رشد جمعیت در قالب طرح دوفوریتی افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور خبر داد.

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور اظهار داشت: این طرح در قالب طرح جمعیت و تعالی خانواده بوده است ولی ما در این طرح دو فوریتی تلاش می کنیم که در موضوع جمعیت موانعی که نسبت به پایین آمدن سن باروری در بخش های مختلف وجود دارد، را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: ما در طرح مذکور قصد داریم شرایط را به گونه ای مهیا کنیم تا ازدواج و باروری زودتر انجام شود و طبیعتاً بتوانیم نرخ رشد جمعیت را افزایش دهیم؛ نکته مهم این است که این طرح تمام اقداماتی که باید در این زمینه اتفاق بیفتد، نیست و مهمترین موضوعی که در خصوص رشد جمعیت لازم است، فرهنگ سازی است و مردم این احساس را داشته باشند که نه تنها رشد جمعیت آسیب ایجاد نمی کند بلکه منافع فراوانی دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور موارد تشویقی فراوانی در نظر گرفته شده است و موانعی که در گذشته موجب می شده است افراد انگیزه خود را نسبت به افزایش موالید از دست بدهند، را برطرف کرده ایم.

حجت الاسلام پژمان فر با بیان اینکه با این طرح امیدواریم زمینه رشد جمعیت کیفی فراهم شود، گفت: ما در این دوفوریت قصد داریم تمام موانعی که در گذشته وجود داشته است را در یک مرحله برداریم به طورمثال در گذشته خدماتی برای کنترل موالید داده می شده است یا برای افرادی تشویق هایی را در جلوگیری از زاد و ولد ایجاد کرده بودند، لذا ما می خواهیم تا زمانیکه طرح جمعیت و تعالی خانواده به صحن بیایدو بررسی شود، به صورت ویژه طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور را به سرانجام برسانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور در هفته های ابتدایی فعالیت مجلس به صحن علنی می رسد.

به گزارش تسنیم، جمشید جعفرپور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، از تدوین طرحی برای رفع موانع رشد جمعیت در کشور خبر داده و گفته بود: طرح دوفوریتی افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور در ۴ ماده و ۲ تبصره تنظیم شده است و محتوای آن این است که اقدامات در خصوص عقیم سازی، سقط جنین و تبلیغات در مورد تشویق به کاهش فرزندآوری ممنوع است و به دلیل اینکه خلاف قانون است، مرتکبین این اعمال به مجازات های قانونی محکوم خواهند شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار