|
|
کدخبر: ۱۵۳۵۶۱

آیت الله کعبی در گفت وگو با فارس:

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قطعنامه اتحادیه اروپا کاریکاتوری مضحکانه و فاقد اعتبار حقوقی است گفت: در این قطعنامه تلاش شده تا ارزش های ضداخلاقی غرب به ملت با فرهنگ ایران تحمیل شود.

آیت الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، با اشاره به قطعنامه اخیر اتحادیه اروپا، اظهار داشت: قطعنامه منتشر شده اتحادیه اروپا فاقد اعتبار حقوقی و ارزش علمی است چراکه این قطعنامه بر پایه و شاخصه های نظام حقوقی استکباری تدوین شده و در آن تلاش شده تا ارزش های ضد اخلاقی غرب به ملت با فرهنگ ایران تحمیل شود.

کعبی تاکید کرد: ما برای قطعنامه هایی که مبتنی بر نظام حقوقی استکباری هستند ارزشی قائل نیستیم زیرا این قانون اعتبار حقوقی و علمی ندارند.

وی ادامه داد: حقوق بشر در نظام جمهوری اسلامی بر پایه اعلامیه اسلامی حقوق بشر است که در سال ۱۹۹۲تصویب شد و در آن تمامی کشورهای اسلامی هم که به باورها و اعتقادات اسلامی پایبند هستند این اعلامیه را اجرا می کنند، از طرفی حقوق بشر بر پایه ارزش های اسلامی در ایران از قداست برخوردار بوده و یک تکلیف بر دوش مسئولان نظام و مردم است به همین دلیل نیازمند به توصیه و سفارش یا اقدام نهادهای حقوقی استکباری نیستیم.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه در این قطعنامه اروپایی ها به دنبال پروژه شکست خورده اصلاحات آمریکایی هستند گفت: آنها سعی دارند تا در دفاع از فتنه گران برآیند و معتقد هستند که حصر سران فتنه به نوعی نقض حقوق بشر است، اما ملت ایران این بیانیه را بر خلاف استقلال، آزادی و شرف خود می دانند.

کعبی با اشاره به مذاکرات برگزار شده ایران با غرب، گفت: غربی ها نسبت به مذاکرات جدی نیستند، انتشار این قطعنامه نیز ارزش حقوقی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ندارد و به نوعی در این قطعنامه به ملت ایران توهین شده است.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت باید نسبت به این موضوع واکنش جدی نشان دهند، گفت: آنها باید با اقداماتی قابل توجه ضمن پاسخ به یاوه گویی های غربی ها، هشدار جدی نیز به اتحادیه اروپا بدهند تا دیگر شاهد این گونه اظهارات سخیفانه از سوی غرب نباشیم.

عضو مجلس خبرگان گفت: جمهوری اسلامی سیاست دیپلماسی شکست خورده غرب را نمی پذیرد و باید بصورت قاطع با این هنجار ایجاد شده دشمن برخورد شود.

کعبی در پایان با بیان اینکه اروپایی ها دچار توهمات روحی زیادی شدند گفت: تعجب می کنم که چرا غرب سعی دارد، سیاست های شکست خورده خود را به ملت های دیگر تحمیل کند، معتقدم انتشار این قطعنامه یک طنز و کاریکاتور مضحکانه است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار