|
|
کدخبر: ۱۵۳۷۰۰

دهقان در گفت وگو با فارس:

عضو کمیسیون قضایی مجلس در مورد اینکه چرا مجلس رأساً نمی تواند وارد مقوله امر به معروف و نهی از منکر شود، گفت: از آنجا که هرگونه طرحی در این مورد مستلزم بار مالی است، طبیعتاً مصوبه آن از سوی شورای نگهبان رد خواهد شد.

محمد دهقان عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارسدر مورد تأکید دیروز رئیس مجلس شورای اسلامی بر پیگیری اجرای قوانین حمایت از امر به معروف و نهی از منکر از سوی کمیسیون قضایی مجلس، قوه قضائیه و نیروی انتظامی گفت: کمیسیون قضایی مجلس آمادگی کامل دارد در این مورد همکاری لازم را انجام دهد.

وی لزوم کار و مشاوره کارشناسی از سوی دولت و قوه قضائیه را یادآور شد و اظهار کرد: متأسفانه در مورد امر به معروف و نهی از منکر تاکنون نه از سوی دولت و نه از سوی قوه قضائیه هیچ لایحه ای به مجلس ارائه نشده است و به نظر می رسد اراده ای نیز در این باره وجود ندارد.

دهقان در مورد اینکه چرا مجلس رأساً نمی تواند وارد این مقوله شود، گفت: از آنجا که هرگونه طرحی در مورد حمایت از امر به معروف و نهی از منکر، مستلزم بار مالی است، اگر مجلس در این باره طرح، ارائه کند، به علت در اختیار نداشتن منابع مالی آن، طبیعتاً از سوی شورای نگهبان رد خواهد شد و زحمت مجلس بی ثمر خواهد بود.

وی ایراد دوم ارائه طرح در این مورد را محروم شدن مصوبه از نظر کارشناسی دولت و قوه قضائیه برشمرد و ادامه داد: هرگونه تصمیم گیری در مقوله امر به معروف و نهی از منکر، مستلزم همکاری میان سه قوه است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد و گفت: دولت و قوه قضائیه در مورد این طرح نیز نظر روشنی ارائه نداده اند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار