|
|
کدخبر: ۱۵۳۷۸۴

یادداشت تحلیلی نبویان درباره سیاست خارجی دولت

اگر عقب نشینی های مکرر از مسئولین سیاست خارجی نمی بود و از مقام عزت و اقتدار با سران کفر صحبت می کردند، هیچوقت نماینده های پارلمانی اروپا و خانم اشتون جرأت نمی کردند، دزدانه با فتنه گران دیدار کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، حجت الاسلام سیدمحمود نبویان نماینده مجلس و استاد دانشگاه تهران طی یادداشتی تحلیلی به بررسی عملکرد سیاست خارجی دولت یازدهم پرداخت.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

والحمدالله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

قال الله تبارک و تعالی: انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا(احزاب / ۳۳)

شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را خدمت ملت بزرگ ایران تسلیت عرض می کنم و امیدوارم که ملت ایران در پناه حضرت زهرا سلام الله علیها سالم و سال پربرکتی داشته باشند.

آنچه که از زندگی اندک آن حضرت می آموزیم درس های زیادی است که عمل به آنها حلال مشکلات امروزی ما خواهد بود، از جمله محور بودن ارزش های اسلامی، دفاع از ولایت و مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویان است. دوری از چنین آموزه هایی موجب ذلت و شکست در دنیا و آخرت خواهد بود. هر مقدار در دفاع از ارزش های اسلامی و دفاع از ولایت ایستادگی کنیم، بدخواهان جرأت تعرض به این ملت بزرگ را نخواهند داشت و برعکس، هر چه که در این امور کوتاهی کنیم و دست از مقاومت و ایستادگی در برابر دنیای کفر برداشته و چشم امیدمان به دستان زورگویان عالم باشد، جز ذلت برای ما و جرأت هر چه بیشتر آنها در دخالت در امور این ملت بزرگ پیامد دیگری نخواهد داشت.

متأسفانه اخیرا سیاست خارجی ما از مسیر درست خود - یعنی سیاست مقاومت و ایستادگی در برابر دنیای کفر و زورگویان عالم - پیروی نمی کند و همین امر موجب شده است که عزت این ملت بزرگ روز به روز مورد تعرض سردمداران زورگوی جهان واقع شده و آنها جرأت بیشتری در توهین و تحقیر ملت ایران پیدا کنند، عقب نشینی های پی در پی در مواضع، نداشتن موضع صریح در مقابل دشمن و متأسفانه شاید باور به مقاومت نداشتن عده ای سبب شده است که دشمنان این ملت پیشروی بیشتری نسبت به سال های گذشته داشته و دخالت های نابجا در امور کشور عزیزمان داشته باشند، یادمان نمی رود سال گذشته در همین وقت، تحریم ها شدیدتر از امروز جریان داشته و به ادعای بعضی در حال افزایش بوده است و فشارهای اقتصادی بر مردم نیز به ادعای همین عده بیشتر بوده است، اما سؤال جدی این ملت با عزت و بزرگ این است که چرا دشمن در سال گذشته جرأت چنین تحقیرها و موضع گیری ها و دخالت ها علیه ملت ایران را نداشته است؟ کدام برخوردی از مسئولین فعلی، دشمن را به چنین بی ادبی ها و یاوه گویی ها رسانده تا جایی که ادعا می کند عمل فاسقانه همجتس بازی باید در ایران آزاد باشد؟ وقتی که در توافق هسته ای مسئولین در مقابل به دست آوردن دستاورد بسیار اندک و ناچیز ابعاد هسته ای را واگذار یا متوقف کردند، برای نمونه متأسفانه مسئولین فعلی سیاست خارجی کشور پذیرفتند که تقریبا نیمی از نطنز تعطیل بماند، سه - چهارم فردو تعطیل بماند، کل آب سنگین از کار بیافتد. کل رآکتور اراک از کار افتاده و راه اندازی نگردد. فرآوری تعطیل گردد، حق تولید سانتریفیوژ نسل های جدید نداشته باشیم، حق تولید و نصب سانتریفیوژ نسل اول(جز در موارد خرابی ها) نداشته باشیم، حق غنی سازی ۲۰ درصد نداشته و هر چه ۲۰ درصد داریم نابود کنیم و متأسفانه در این توافقنامه هیچ عنوانی دال بر حق غنی سازی برای ایران نیامده است و صرفا پذیرفته اند ایران فقط یک برنامه غنی سازی با هشت قید را داشته باشد، یعنی درصد غنی سازی - که ۰.۰۵ باشد یا کمتر از آن -، اینکه ایران نیاز به غنی سازی دارد یا نه، مکان غنی سازی، مقدار زمانی که ایران می تواند همین مقدار ناچیز غنی سازی را داشته باشد، باید با رضایت طرف غربی و آمریکا تعیین شود. از سوی دیگر مذاکره کنندگان ایرانی حق نظارت بر معادن، تمام سایت های هسته ای ایران از جمله فردو، نطنز و اصفهان، راکتور و آب سنگین اراک، کارگاه های ساخت و مونتاژ سانتریفیوژها و چرخنده آنها(که ممکن است در کارگاه هایی تولید شوند که ابزار نظامی در آنها تولید می شوند) را به صورت سرزده و نیز با اطلاع و بدون اطلاع را برای آژانس پذیرفته اند، نیز آگاهی آنها را از تمام برنامه ها و طراحی های هسته ای ایران، وجود ساختمان ها در هر سایت هسته ای و سطح و گستره فعالیت های در حال انجام در آن سایت ها را تعهد کرده اند.

از دست دادن تقریبا اکثریت غالب بخش های هسته ای ایران به قیمت به دست آوردن چه چیزی بوده است؟ چنانکه می دانیم تقریبا تمام بخش های تحریم های نفتی و بانکی سخت علیه ایران به حال خود باقی مانده است، و صرفا حدود ۷ میلیارد دلار ممکن است و شاید دنیای کفر و زورگوی عالم، پولی که از ما دزدیده است را در قالب های گوناگونی که او معین می کند، به مسئولین بدهد. چند روز پیش رویترز به نقل از مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا می نویسد: «بعد از توافق هسته ای، شرکتی با ایران وارد معامله تازه نشده است، انتظار می رفت به دنبال این توافق نزدیک به ۷ میلیارد دلار از منابع رفع تحریم شده نصیب تهران شود، اما این تخمین بیش از اندازه بوده است.» راستی دریافت ۷ میلیارد دلار از پول خودمان در مقابل از دست دادن تلاش های حداقل یک دهه دانشمندان هسته ای ما و تحمل و بزرگواری ملت عزیز ایران چگونه قابل توجیه است؟ مبلغ ۷ میلیارد دلار در مقابل بودجه سال ۱۳۹۳ که بیش از ۲۷۰ میلیارد دلار است، چه مشکلی را از کشور حل می کند؟

آیا برای عده ای رابطه با سران دنیای کفر و عجوزه ها و اسکلت های بدترکیب مهمتر از عزت ملت ایران است؟ یا اینکه متأسفانه عزت خودشان را در داشتن رابطه با اروپا و آمریکا تصویر می کنند؟ «الذین یتخذون الکافرین اولیاء من دون المومنین ایبتغون عندهم العزة فإن العزة لله جمیعا»(نساء / ۱۳۹: منافقان کسانی اند که به جای مؤمنان، کافران را دوست و یاور خویش می گیرند، آیا عزت را نزد آنان می جویند؟ با این که عزت به تمامی از آن خداست)

«و لله العزة و لرسوله و للمومنین و لکن المنافقین لا یعلمون»(منافقون / ۸)

اگر چنین عقب نشینی های مکرری از مسئولین سیاست خارجی نمی بود و از مقام عزت و اقتدار با سران کفر و زورگوی عالم صحبت می کردند، هیچوقت نماینده های پارلمانی اروپا و خانم اشتون جرأت نمی کرده اند دزدانه با خائنین به مردم و سران فتنه دیدار کنند، و اخیرا نیز پارلمان اروپا با بی شرمی تمام عزت ملت مسلمان ایران را نشانه نمی رفت و در امور کشور دخالت نمی کرد، و جای بسی تأسف است که چرا مسئولین سیاست خارجی موضعی از مقام اقتدار و متناسب با عزت ملت ایران نمی گیرند و صرفا می گویند این دخالت ها و تحقیرها «سازنده» نیست. توصیه ما این است به جای اینکه مسئولین سیاست خارجی در مقابل ملت و نمایندگان آنها با زبان اقتدار صحبت کرده ولی با زورگویان عالم و سران کفر با زبان نرم و ضعیف و دور از شأن ملت صحبت کنند، رابطه را بر مسیر درست آن استوار کنند و از عزت ملت ایران چشم پوشی نکنند و با زبان عزت با مداخله گران و زورگویان سخن بگویند، چرا که مومن و انسان محبوب خداوند کسی است که «إذله علی المومنین اعزة علی الکافرین یجاهدون فی سبیل الله و لا یخافون لومة لآئم»(مائده / ۵۴)

فراموش نکنیم که با چشم دوختن به بیرون مشکل ما حل نمی شود و صرفا با نگاه به درون و اعتماد به مردم و جوانان عزیز و دوری از اسراف و سفرهای تفریحی با خانواده به مکان های تفریحی می توان مشکلات را حل کرد، توجه کنیم که دنیای کفر با دین اسلام در جنگ است و تمام همت آن از بین بردن دین اسلام است و دشمنی آنها با ملت ایران، برای آن است که ملت بزرگ ایران، مسلمان است: ولایزالون یقاتلونکم حتی یردوکم عن دینکم إن استطاعوا:(بقره / ۲۱۷: آنها هیچگاه دست از دشمنی و جنگ با شما برنمی دارند تا اینکه در صورت توان، شما را از دینتان برگردانند.) یا در سوره بروج آیه هشتم می فرماید: و ما نقموا منهم الا أن یومنوا بالله العزیز الحمید» آنها تنها به خاطر این مؤمنان را تحت شکنجه قرار می دادند که به خداوند عزیز و حمید ایمان داشتند.»

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار