|
|
کدخبر: ۱۵۳۸۳۵

در گفت وگو با تسنیم مطرح شد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس روند رسیدگی به پرونده شکایت جمعی از نمایندگان مجلس از سازمان انرژی اتمی درمورد جابجایی و اخراج دانشمندان هسته ای را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، جمعی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، اسفندماه گذشته به دلیل اخراج و جابه جایی برخی دانشمندان هسته ای از سازمان انرژی اتمی از این سازمان به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شکایت کردند.

پس از این شکایت، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تشکیل جلسه ای با حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، این موضوع را بررسی کرد و کمیته ای را برای بررسی مستندات سازمان انرژی اتمی و نمایندگان شکایت کننده تشکیل داد.

این کمیته متشکل از برخی اعضای کمیسیون اصل ۹۰، نماینده سازمان انرژی اتمی و نمایندگان شکایت کننده است و مسئولیت دارد تمام مستندات موجود را بررسی و نظر نهایی خود را تا اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت اعلام کند.

برهمین اساس مصطفی افضلی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیماظهار داشت: براساس توافق قرار بود هم شاکیان پرونده و هم مسئولان سازمان انرژی اتمی مستندات خود را تحویل کمیته بدهند که یکسری از مستندات از سوی هر دوطرف به کمیته رسیده است و این کمیته هم در حال بررسی این مستندات است.

وی ادامه داد: مسئولان سازمان انرژی اتمی معتقدند که جابه جایی ها با این حدّت و شدّت نبوده و اگر قطع همکاری یا جابجایی صورت گرفته، دلایل مدیریتی داشته، اما نظر شاکیان برخلاف آن است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ تصریح کرد: دوطرف باید مستندات خود را به کمیته ارائه دهند تا این کمیته نظر خود را به کمیسیون اعلام کند و کمیسیون اصل ۹۰ هم پس از بررسی نتیجه گزارش کمیته مذکور، نظر می دهد که آیا تخلفی صورت گرفته یا خیر و سازوکار سازمان انرژی اتمی نیاز به اصلاح دارد یا نه و سپس در این زمینه تصمیم گیری می شود.

افضلی فرد در پایان تاکید کرد: نظر نهایی کمیسیون اصل ۹۰ برای هر دو طرف لازم الاتباع است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار