|
|
کدخبر: ۱۵۳۹۹۲

معاون وزیر خارجه نیوزلند:

معاون وزیر خارجه نیوزلند گفت: چنانچه اوضاع در سوریه کنترل نشود، افراط گرائی و تروریسم گسترش یافته و خطری برای جامعه بین المللی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جرار ون بوهمن معاون وزیر امور خارجه نیوزیلند در دیدار با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان درخصوص برخی مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر نمود.

امیر عبداللهیان در این دیدار که در تهران انجام شد با اشاره به اهمیت تحولات سوریه و لزوم مبارزه با تروریسم و افراط گرائی اظهار داشت: علیرغم اینکه تروریسم در سوریه از حمایت های خارجی برخوردار می باشد، لیکن موفق نگردیده که بر این کشور مسلط شود.


وی تأکید کرد: راه حل سیاسی، کمک های انسان دوستانه و مبارزه با تروریسم، سه اصل مهم تحولات در مقطع کنونی می باشد که مورد اهتمام دولت سوریه است و در همین چارچوب، جمهوری اسلامی ایران بمنظور کمک به ملت و دولت سوریه برای خروج از بحران، با سازمان ملل و طرف های دخیل در بحران در تماس و رایزنی می باشد.

معاون وزیر خارجه کشورمان بر لزوم توجه به حقوق همه مردم و گروه ها و تقویت روند دموکراتیک تأکید کرد.

وی درخصوص مسئله فلسطین نیز اظهار داشت: روش ها و طرح های صلح که تاکنون پیگیری شده، حقوق مردم فلسطین را نادیده گرفته و بر اصول دموکراتیک پایبند نبوده است و لذا همگی به شکست انجامیده است و جمهوری اسلامی ایران با ارائه طرحی، احیای حقوق فلسطینی ها و تعیین سرنوشت بدست مردم اصلی این سرزمین از طریق همه پرسی را تنها راه حل مسئله فلسطین می داند.

در این دیدار، طرفین با بررسی تحولات مهم منطقه به ویژه خطرات ناشی از گسترش تروریسم و افراط گرائی، بر لزوم تلاش های منطقه ای و بین المللی به منظور کمک به تقویت ثبات و امنیت در منطقه تأکید نمودند.

معاون وزیر خارجه نیوزیلند نیز با اشاره به تحولات سوریه اظهار داشت: اوضاع سوریه می بایست مورد توجه جامعه بین المللی قرار گیرد و کمک گردد تا گفتگوهای داخلی در این کشور انجام و راه حل سیاسی تحقق یابد.

وی افزود: چنانچه اوضاع در سوریه کنترل نشود، افراط گرائی و تروریسم گسترش یافته و خطری برای جامعه بین المللی خواهد بود.

وی همچنین بر اهمیت رایزنی و تماس های جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و سازمان ملل برای حل بحران های منطقه به ویژه سوریه تأکید کرد و آن را برای کمک به تقویت ثبات و امنیت منطقه مهم برشمرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار