|
|
کدخبر: ۱۵۴۰۲۸

سلیمی در گفت وگو با فارس:

نماینده محلات در مجلس حاکمیت را مهمترین عامل اجرایی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر خواند و اظهار کرد: خلأ قانونی موجب می شود با اشراری که علیه ناهیان از منکر مرتکب جنایت می شوند، مانند دیگر اشرار برخورد شود.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارسبا ذکر این نکته که با وجود تأکید صریح در قانون اساسی بر امر به معروف و نهی از منکر، اما هنوز اجرای قوانین مربوط به آن معطل مانده است، گفت: همین خلأ در قوانین جاری کشور، منشأ بروز مشکلاتی است که شاهد آن هستیم.

وی حاکمیت را مهمترین عامل اجرایی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر خواند و اظهار کرد: قانونی که از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کند، وجود ندارد، بنابراین با اشراری که علیه آمران به معروف مرتکب جنایت می شوند، مانند دیگر اشرار برخورد می شود.

سلیمی از ساماندهی قانون امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از ضروری ترین اقدامات در این حوزه نام برد و گفت: البته در این حوزه، نیروی انتظامی و قوه قضائیه در خط مقدم قرار دارند و باید نظر آن ها نیز در این مورد اخذ شود.

وی به دیدار فراکسیون روحانیت مجلس هشتم با مراجع تقلید اشاره کرد و افزود: در آن دیدار، مراجع عظام تقلید تأکید بسیاری بر تدوین قوانینی برای حمایت از امر به معروف و نهی از منکر داشتند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تحرک هرچه بیشتر ناجا و قوه قضائیه در عرصه های عملیاتی امر به معروف و نهی از منکر گفت: مجلس نیز با تصویب قوانین بازدارنده نقش مهمی در این باره دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار