|
|
کدخبر: ۱۵۴۲۷۱

میرزاده خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه آزاد از تدوین طرحی برای تحصیل دانشجویان در سه ترم تحصیلی در طول سال، به صورت اختیاری خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی میان دانشگاه آزاد و دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مادر دانشگاه های صنعتی کشور به شمار می رود، گفت: امیدوارم این تفاهم نامه بنای فعالیت های مشترک علمی میان این دو دانشگاه در آینده باشد.

وی افزود: معقتدم هر دو دانشگاه با توجه به برخورداری از امکانات و پتانسیل علمی، می توانند تاثیر عمیقی در توسعه کشور به ویژه در حوزه پژوهش و فناوری داشته باشند.

وی با اشاره به نام گذاری سال ۹۳ به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: این نام گذاری ایجاب می کند تا همکاری گسترده تری میان دانشگاه ها شکل بگیرد، چرا که استفاده دانشگاه ها از امکانات و نیروی انسانی متخصص یکدیگر قطعا در توسعه اقتصادی کشور موثر است.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در حال تدوین یک طرح اختیاری هستیم تا دانشجویان بتوانند، در سه ترم تحصیلی در طول سال، دوره کارشناسی را حداکثر سه ساله تمام کنند.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل تعطیلی های زیادی که وجود دارد، دانشگاه ها کمتر از شش ماه در سال فعال هستند و این به ضرر کشور است.

میرزاده گفت: دانشگاه آزاد آمادگی دارد تا از پروژه های بخش صنعت دانشگاه امیرکبیر پشتیبانی کند.

*برگزاری دوره های مشترک بین دانشگاه آزاد و دانشگاه امیرکبیر

علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن ابراز خرسندی از حضور میرزاده در دانشگاه امیرکبیر، گفت: دکتر میرزاده یکی از اعضای خانواده دانشگاه امیرکبیر به شمار می رود. دانشگاه امیرکبیر وی را به عنوان یکی از اعضای هیئت علمی و استادی که همواره منشا خدمات علمی گسترده بوده، می شناسد.

رهایی با بیان اینکه دانشگاه آزاد دارای پتانسیل بالای علمی است، گفت: این دانشگاه در طول سه دهه گذشته منشا خدمات علمی گسترده و مهمی در کشور بوده و نقش موثری در تربیت نیروی انسانی در اقصی نقاط کشور داشته است.

وی ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه همکاری میان این دو دانشگاه، اظهار داشت: انعقاد این قرارداد میان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر، زمینه ساز استفاده از پتانسیل های موجود مشترک در تربیت نیروی انسانی، امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی خواهد بود.

رهایی با اشاره به ظرفیت های دانشگاه آزاد در سطح بین المللی، گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در برخی از کشورها، فعالیت های دانشگاهی گسترده و موثری دارد، در این راستا علاقمندیم همکاری مشترک با دانشگاه آزاد نیز داشته باشیم.

وی افزود: برگزاری دوره های دکتری و چاپ مقالات علمی مشترک و انجام طرح های کلانی که امروز به عنوان نیاز اصلی کشور مطرح است، از زمینه های همکاری مشترک این دو دانشگاه به شمار می رود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه حضور میرزاده در دانشگاه آزاد، باعثارتقای کیفی این دانشگاه در سطوح مختلف شده است، اظهار داشت: این حضور فرصت مغتنمی برای ماست تا در سال اقتصاد و فرهنگ بتوانیم این همکاری را به صورت گسترده ادامه دهیم و با توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش در راه اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار