|
|
کدخبر: ۱۵۴۴۲۰

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی:

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوب اعلام کرد: اتحادیه اروپا بداند که ایران امروز، ایران قاجار و پهلوی نیست، بلکه ایران امروز ایران جمهوری اسلامی است و مردم به ولایت فقیه عشق دارند و با تمام قدرت در صحنه هستند.

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خراسان جنوبی به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای در بیانیه ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا بداند که ایران امروز، ایران قاجار و پهلوی نیست، بلکه ایران امروز ایران جمهوری اسلامی است و مردم به ولایت فقیه عشق دارند و با تمام قدرت در صحنه هستند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

" ضمن گرامی داشت سال " اقتصاد و فرهنگ، باعزم ملی ومدیریت جهادی "، اولین ماه سال، یادآور چند رخداد مهم و به یادماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی است. ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، ۲۰ فروردین سال روز شهادت سید شهیدان اهل قلم " سیدمرتضی آوینی " در فکه، روز هنر انقلاب اسلامی، به نتیجه رسیدن تحقیقات و مجاهدت های علمی محققان جوان و انقلابی کشور در دستیابی به فناوری هسته ای، روز ملی فناوری هسته ای و ۲۱ فروردین سال روز ترور ناجوان مردانه و شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی… هریک از این مناسبت ها سندی بر مظلومیت و اقتدار انقلاب اسلامی و گامی بلند در جهت محکم تر شدن پایه های انقلاب اسلامی در دل های مردم آزاده جهان بوده است.

به وضوح شنیده می شود؛ کلام حضرت حق که " ألیس الصبح بقریب؟ " و باید باور کنیم که همانا صبح نزدیک است.

پیروزی بزرگ هسته ای ایران، حاصل تدبیر و درایت رهبر فرزانه انقلاب، و مقاومت و ایستادگی عموم ایرانیان در دفاع از حقوق مسلم خود و همچنین بی اعتنایی آنان به تهدیدها و تحریم های اعمال شده از سوی بعضی قدرت های بزرگ بوده و پیشرفت های خیره کننده و تلاش های علمی و فناوری در تاریخ ۳۵ ساله استقرار نظام جمهوری اسلامی، هم اینک به نشان های نا کارآمدی و کهنه شدن حربه تحریم در دنیای امروز به ویژه در رویارویی با ملت دلیر و فهیم ایران، مبدل شده است.

دستیابی به چرخه کامل سوخت هسته ای با استفاده از دانش بومی ایرانی و تنها با دستان توان مند دانشمندان جوان و دانشگاهیان فرهیخته این مرز و بوم انجام می شود؛ در حالی که کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس در صدد بودند تا با تصویب قطعنامه های مکرر علیه ایران و اعمال فشارهای اقتصادی، علمی، روانی از پیشرفت ایران جلوگیری کنند و در این میان سعی کردند تا با ابزارهای رسانه ای خود موجب تشویش اذهان عمومی شده و جهانیان را نسبت به فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران بدبین کنند.

فشارها اقتصادی علیه دولت و ملت ایران عاملی تلقی می شد که ایران را از راهی که در پیش گرفته بود باز دارد، ولی همه غربی ها و متحدان شان از این موضوع غافل بودند که، مردم ایران با توکل بر خدا و ایمان به درستی راه شان را تا آخر ادامه می دهند. فرزندان ما در دهه های آینده می خوانند که چگونه مردم مقاوم ایران در این دوره با چنین عزم عمومی و اتحاد ملی از حق مسلم خود دفاع کردند.

اگر گرمای خانه های ما از نفت ملی شده از پدران مان در ۲۹اسفند است، اما فردا گرمای خانه های فرزندان مان از انرژی هسته ای خواهد بود که به تعبیر مقام معظم رهبری دستیابی به انرژی هسته ای از ملی شدن نفت کاری بزرگ تر است.

گام های جدید فناوری هسته ای هر چه باشد از این نظر حائز اهمیت است که اراده یک ملت و دانش فرزندان این مرز و بوم است و در شرایطی فراهم آمده، که همه صاحبان این فناوری برتر نه تنها همه باب های علمی را به روی ما بسته اند بلکه همه توان سیاسی خود را به خدمت گرفته اند تا در برابر پیشرفت ایران اسلامی مانع ایجاد کنند. آن ها حاضر شدند تا حیثیت و اعتبار یکی از مهم ترین نهادهای بین المللی که باید حافظ صلح و پیشرفت ملت ها باشد را به حراج گذاشته و مورد استفاده ابزاری قرار دهند تا به اهداف خود برای جلوگیری از پیشرفت علمی ملت مستقل ایران دست یابند. حال از دولت محترم هم انتظار می رود امسال با توجه به هجمه ها، یک خبر خوش در زمینه پیشرفت هسته ای را به اطلاع عموم برساند.

روز بیستم فروردین ماه روزی است که ملت ایران نشان داد در برابر تحریم و قهر دولت ها به سان پولاد، آب دیده می شود و بر روی گام های استوار خود قد راست می کند تا بر بام سر بلندی و عزت بایستد.

در این روزها بار دیگر جهانیان شاهد تجلی اراده یک ملت بودند و اشک شوق در چشمان عاشقان عزت و سرفرازی حلقه زد و چشمان بهت زده سلطه طلبان شاهد گام های رو به جلوی ملت ایران بود این روز در تاریخ ملت ما این واقعیت را به ثبت رساند که گسستن از زنجیره وابستگی قدرت ها زنجیره به هم پیوسته پیشرفت ملت ها را طویل تر می کند.

ضمن گرامی داشت یاد و نام شهید " علی خلیلی "(شهید راه امر به معروف و نهی از منکر)، خواستار لزوم توجه بیشتر مسئولان به احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده و هم چنین باتوجه به قطع نامه بی ارزش اتحادیه اروپا مبنی برخواهان مداخله جدی در امور حقوق بشری ایران و منوط کردن هیئت های اروپایی به دیدار با عناصر مخالف سیاسی، اعلام می داریم که اتحادیه اروپا بداند که ایران امروز ایران قاجار و پهلوی نیست، بلکه ایران امروز ایران جمهوری اسلامی است و مردم به ولایت فقیه عشق دارند و با تمام قدرت در صحنه هستند.

امروز همه ما ایرانیان با سرمشق قرار دادن پایداری سال های دفاع مقدس به همه جهانیان این نوید را میی دهیم که با توکل به قدرت لایزال الهی و اعتماد به اراده های خود می توان به هر موفقیتی هر چند سخت و گران بها دست یافت. در سال های جنگ تحمیلی ملت ما ثابت کردند با صبر و استقامت و توکل به خدا می توان تحقق وعده های الهی را مشاهده نمود.

اینک که کشور عزیزمان عمر سی وپنجمین ساله خود را می گذراند، برگ های زرین و طلایی بی شماری را نظاره می کند که با عبور از سختی ها و گردنه های صعب العبور، تاریخچه ای سراسر عزت، شجاعت، تدبیر، توان مند کارآمدی، ایثار و تلاش را به نمایش گذارده است.

اراده آهنین و محکم فرزندان جوان امام روح الله در آفرینش حماسه ای باشکوه از عزت و غیرت ایرانی بر پایه دانش بومی صحنه های شوق انگیز و افتخار آمیزی از خودباوری ملی را رقم زد تا کلام " ما می توانیم " امام راحل این بار نیز در عرصه علم و فناوری محقق شود.

در پایان ما دانشجویان بسیجی استان خراسان جنوبی این پیروزی را به محضر مبارک حضرت ولی عصر(عج)، روح پر فتوح امام(ره)، شهدای عزیز و هم چنین رهبر معظم انقلاب و همه مسئولان و خدمت گزاران نظام و آحاد ملت سربلند و آزاده ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض می نماییم و به خود می بالیم که با تکیه بر خون پاک شهدای انقلاب اسلامی توانسته ایم به جایگاهی دست یابیم که موجب افتخار و سربلندی انقلاب، امام راحل(ره) و شهدای گران قدر باشیم. "

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار