|
|
کدخبر: ۱۵۴۴۹۵

سردار امیر احمدی:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز مین زدایی کشور گفت: باید تلاش هایمان را مضاعف کنیم تا تمام مناطق آلوده به مواد منفجره را از بین ببریم.

به گزارش خبرنگار دفاعیخبرگزاری تسنیم، سردار امیر احمدی رئیس مرکز مین زدایی کشور در مراسم روز جهانی آگاهی از خطر مین، با بیان اینکه حدود ۱۶ تا ۲۰ میلیون تعداد مین های کاشته شده در طول ۸ سال جنگ دفاع مقدس را داشته ایم، اظهار داشت: ایران دومین کشور آلوده به مین و قربانی داده از خطرات مین است و هنوز هم با گذشت چند سال از جنگ تحمیلی تعدادی از هموطنان ما در مناطق مرزی جانشان را از دست می دهند.

وی افزود: وزیر دفاع به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در مین زدایی شورای عالی پاکسازی زمین زدایی را تشکیل داده که در این زمینه ۶۳ شرکت تاسیس شده است.

رئیس مرکز مین زدایی کشور ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این مرکز در طول سال های اخیر در جهت پاکسازی مناطق آلوده به مین تصریح کرد: ما پس از پایان جنگ تحمیلی شاهد بوده ایم که بسیاری از کشورهایی که حامی صدام حسین بودند، از در اختیار گذاشتن ماشین های مخصوص مین یابی خودداری کردند ولی با این حال ما با اتکا به توانایی داخلی موفق به ساخت ماشین های مخصوص این کار شده ایم و به دستاوردهای خوبی نیز رسیده ایم اما باید تلاش هایمان را مضاعف کنیم تا تمام مناطق آلوده به مواد منفجره را از بین ببریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار