|
|
کدخبر: ۱۵۴۵۰۳

جوکار در نطق میان دستور:

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم یزد گفت: قطعنامه سخیف پارلمان اروپا نشان از کوچکی مغز، عدم درک و فهم مصوب کنندگان آن نسبت به شرایط و تحولات اجتماعی و سیاسی دنیاست.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی که به عنوان ناطق در صحن علنی مجلس سخنرانی می کرد، به بیان مطالبی در خصوص عملیاتی سازی شعار سال، قطعنامه پارلمان اروپا، مذاکرات هسته ای و مشکلات استان یزد پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه در بدو ورود به سال ۹۳ سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط رهبر انقلاب نامگذاری شده است، گفت: جامعه اسلامی متناسب با شرایط و تحولات اجتماعی و با هدف دستیابی به حیات طیبه مبتنی بر فرهنگ و اقتصاد اسلامی شکل می گیرد و این به معنای تضمن سعادت اخروی و دنیوی ملت و امت اسلامی است.

** تاکید رهبر انقلاب در عرصه فرهنگ و اقتصاد برمدار عزم ملی استوار است

این نماینده مجلس ادامه داد: تاکید رهبر انقلاب در عرصه فرهنگ و اقتصاد برمدار عزم ملی استوار است و محقق شدن آنها تنها بر بنیان ظرفیت های مردمی استوار است.

جوکار ادامه داد: رهبر انقلاب در عرصه فرهنگ بر وظایف و نقش و جایگاه هر قشری تاکید دارند و توده های مردم را به تعهد به باورها و اعتقادات دینی در برابر تهاجم فرهنگی و دستگاه های رسمی فرهنگی را به انجام وظایف ایجابی، جوانان را به استمرار فعالیت های خودجوش فرهنگی و فعالان فرهنگی را به نقد فرهنگی آسیب شناسی و تذکر عیوب به مسئولان توجه می دهد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ به عنوان زیرساخت جامعه اسلامی بستر شکل گرفتن عدالت اجتماعی است، یادآور شد: در کشور اسلامی تمامی طرح ها و برنامه ها باید پیوست فرهنگی مبتنی بر الگوهای قومی و ملی داشته باشند.

این نماینده مجلس گفت: مدیریت جهادی از مهمترین ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی است که مدیریتی جامع، مبنی بر کلانگری، تعهد، توکل، اراده، خودباوری و براساس الگوی بومی مانند مدیریت پیروزی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و ۸ سال دفاع مقدس است.

جوکار با بیان اینکه این عزم بزرگ در دو عرصه اقتصاد و فرهنگ برعهده دولت و مجلس است، ادامه داد: مجلس به عنوان حلقه وصل حاکمیت و مردم با جدیت و اعتقاد کامل به دستیابی به اهداف و تاثیر کارشناسی، علمی و منطقی نسبت به ریل گذاری این مسیر با حضور مردم اقدام کند.

وی به نقش دولت نیز در این زمینه گفت: دولت با ظرفیت سازی و مدیریت جهادی پشتیبان عزم و اراده ملی است و به کارگیری عناصر مهم فرهنگ و اقتصاد در کنار یکدیگر نشان دهنده هدف نظام اسلامی برای تضمین سعادت دنیوی و اخروی جامعه اسلامی است.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به تصویب قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا تصریح کرد: پارلمان اروپا در جایگاهی نیست که قطعنامه ای علیه کشور دیگری صادر کند و البته محتوای این قطعنامه سخیف نشان از کوچکی مغز، عدم درک و فهم مصوب کنندگان آن نسبت به شرایط و تحولات اجتماعی و سیاسی دنیاست.

جوکار گفت: اروپایی ها حس خودبرتربینی و نژادپرستی را که از دوران سیاه استعمار و استثمار به ارثبرده و در درونشان به صورت بالقوه حفظ کرده اند و این حس برتری طلبی، آنها را به سمت تجویز داروهای مرگبار و نسخه نویسی جاهلانه برای دیگر ملت ها سوق می دهد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران اقدامات ددمنشانه غربی ها را که در گذشته انجام شده، از یاد نبرده است، تأکید کرد: روزی که جوانان این مرز و بوم با روحیه شهادت طلبی از توپ های دوربرد انگلیسی تجهیزات شیمیایی آلمانی و هواپیماهای آمریکایی که در اختیار رژیم صدام جنایتکار بود، عبور کردند و آن را در تاریخ ثبت نمودند از یاد مردم ایران نرفته است.

این نماینده مجلس گفت: غربی ها باید پاسخ دهند با کدام مجوز صدها کودک بیگناه را در کشورهایی مانند فلسطین، سوریه، عراق، آفریقا و میانمار از دم تیغ حقوق بشر غربی می گذرانند.

وی افزود: حس برتری فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب نسبت به فرهنگ های دیگر آنقدر بر ذهن غربی ها سایه انداخته که آنها با سانسورهای شدیدو سلطه بر رسانه های غربی اجازه اطلاع رسانی و انتخاب صحیح به مردم خود نمی دهند.

** غرب پایمال کننده ترین حقوق بشر و پرورشگاه تروریسم دولتی است

جوکار با اشاره به یکی از بندهای قطعنامه اضافه کرد: در یکی از بندهای قطعنامه بحثغیردموکراتیک بودن انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران ذکر شده که باید سوال کرد آیا حضور ۷۳ درصدی مردم نشان از فضای باز سیاسی ندارد و یا اینکه مشارکت های کمتر از ۵۰ درصدی در انتخابات اروپا حاکی از مشروعیت و مقبولیت دولت ها و پارلمان های اروپایی دارد.

این نماینده مجلس هدف غربی ها را در این مسئله سلطه بر تمام دنیا و دستیابی به منافع نامشروع خود از طریق فرهنگ لیبرال دموکراسی با ابزارهای حقوق بشر و مقابله با تروریسم خواند و گفت: غربی ها پایمال کننده ترین حقوق بشر و پرورشگاه تروریسم دولتی و در راس آن رژیم غاصب صهیونیستی است.

جوکار گفت: آنها باید بدانند که هدف نظام اسلامی بر اساس اسلام و حقوق اسلام است که در آن نه ظلم و نه تجاوز به انسانها وجود دارد و نه بی اعتنایی به تجاوزهایی که نسبت به مردم مظلوم صورت می گیرد.

وی افزود: از دولت محترم می خواهیم با توجه به سوابق سوء غربی ها از ایجاد هرگونه دفتری که ظرفیت دخالت، جاسوسی و فتنه گری در ایران را به بیگانگان می دهد، جلوگیری کند و از ورود هرگونه هیئتی که قصد فتنه گری و دهن کجی به ملت ایران و قوانین نظام اسلامی را دارد ممانعت کند.

این نماینده مجلس در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به روز ۲۰ فروردین ماه و روز ملی فناوری هسته ای گفت: این روز یادآور خودباوری، همت و تلاش دانشمندان به پشتوانه ملت اسلامی است که بهای آن را ملت ایران با خون شهدای هسته ای پرداخته اند.

** هر اقدامی که منجر به تعطیلی علم و دانش در ایران شود با قهر ملت روبرو می شود

جوکار افزود: جهان غرب بپذیرد که هر گونه اقدامی که منجر به تعطیلی علم و دانش در کشورمان شود و بخواهد راه توسعه و رشد را در این کشور ببندد با قهر ملت ایران روبرو می شود.

وی گفت: سیاست خارجی بویژه در مذاکرات بر ۳ اصل عزت، حکمت و مصلحت استوار است. عزت در سیره امام حسین(ع)، عزت در سیره حضرت زینب(س) و عزت در سابقه و رفتار امام امت اسلامی لازمه عزتمندی در مقابل دشمنان و سیاست خارجی است. از این رو تمام مفاهیم این حوزه مانند مذاکره، امتیازدهی و امتیازگیری در ذیل این اصل عزت تعریف می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در حمایت از تیم مذاکره کننده تصریح کرد: ما نیز به تبعیت از رهبری ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده اصرار بر تثبیت حقوق هسته ای و عدم تعطیلی هیچ یک از مراکز هسته ای و چرخه غنی سازی داشته و معتقدیم از حقوق ملت ایران یک قدم نیز نباید عقب نشینی کرد.

جوکار در پایان با اشاره به سیاست نظام اسلامی در زمینه عدالت و عدالت خواهی به بحثبحران آب در استان یزد اشاره کرد و گفت: مردم استان از کمبود آب شرب رنج می برند و از رئیس جمهور و وزیر نیرو درخواست می کنیم در برطرف کردن این معضل در استان یزد توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار