|
|
کدخبر: ۱۵۴۷۳۸

تجمع دانشجویان در اعتراض به قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اتحادیه اروپا امروز در مقابل سفارت یونان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تجمع کنندگان در این مراسم با حمل پلاکاردهایی اعتراضی که بر روی آنها نوشته شده بود سفر هیات اروپایی ممنوع، گستاخی دشمن به خاطر دیپلماسی ظریف، پارلمان اروپا نتیجه نرمش منفعلانه نسبت به بیانیه پارلمان اروپا اعتراض کردند.

همچنین بر روی پلاکاردهای برخی از تجمع کنندگان با اشاره به نقض حقوق بشر در کشورهایی مثل بوسنی، بحرین، ایران، افغانستان، سوریه، میانمار و ژاپن از اتحادیه اروپا پرسیده شده بود که شما در آن زمان کجا بودید؟

بنابراین گزارش تجمع کنندگان که تعداد آنها حدود ۳۰۰ نفر می رسید با شعارهایی مثل ما " ملت بصیریم ذلت نمی پذیریم "، " دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد "، " اتحاد اروپا بازیچه آمریکا "، " اشتون بی لیاقت خجالت خجالت "، " گستاخی و جسارت نتیجه سکوت است "، " نقض حقوق بشر حمایت از فتنه گر "، " پارلمان اروپا ننگت باد ننگت باد " و مرگ بر آمریکا به این قطعنامه اعتراض کردند.

در ادامه این مراسم برخی از اعضای بسیج دانشجویی و اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سخنرانی کردند که میکائیل دریانی با محکومیت این قطعنامه گفت: هیچ کس با زبان تحقیر نمی تواند با جمهوری اسلامی صحبت کند و هر کسی بخواهد با جمهوری اسلامی صحبت کند باید از موضع برابر باشد.

وی ادامه داد: ایران امروز ایران تقی زاده ها نیست بلکه ایران امروز جوانانی مثل شهید احمدی روشن را تربیت کرده است.

وی با اشاره به اینکه از امروز تا زمانی که اتحادیه اروپا عذرخواهی نکند هیچ هیاتی از اروپا حق ورود به ایران را ندارد خاطرنشان کرد: از دولت و وزارت امورخارجه می خواهیم تا دیپلماسی لبخند را کنار گذاشته و با نگاه واقع نگر به مسائل نگاه کنند.

در ادامه یکی دیگر از اعضای بسیج دانشجویی پشت تریبون رفت و گفت: آقای روحانی صدای جمعیت را بشنوید این برآیند همین لبخندهای شما و سیاست خنده بود که امروز کار را به جایی رسانده که عده ای تقاضای غیر مشروع می کنند.

وی گفت: امروز اخطار اول مردم و دانشجویان انقلابی است اگر این روند ذلیلانه قطع نشود دانشجویان گام بعدی را جلوی وزارت خارجه خواهند برداشت که در این هنگام تجمع کنندگان که تعداد آنها حدود ۳۰۰ نفر می رسید شعار دادند " وزارت خارجه مقصد بعدی ماست ".

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار