|
|
کدخبر: ۱۵۴۷۵۷

مقام وزارت خارجه روسیه:

گسترش همکاریهای دوجانبه ایران و روسیه در دیدار مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با ایگور مورگولوف، معاون منطقه ای وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه، مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با ایگور مورگولوف، معاون منطقه ای وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه دیدار کرد.

در این دیدار طرفین روند همکاریهای دو کشور در حوزه های مختلف را مورد بررسی قرار دادند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود توافقات مهم بین دو کشور، گفت: امیدوار است در سال جاری با تلاشهای طرفین، روند اجرای توافقات مذکور سرعت بیشتری یافته و مناسبات دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

سنایی ضمن اشاره به سفرهای متعدد مقامات دو کشور در سالجاری و بیان اهم رویدادهای پیش رو در زمینه های سیاسی و اقتصادی، بر همکاری و تبادل نظر بیشتر طرفین برای تحرک بخشی بیشتر به همکاریهای دوجانبه تاکید نمود.

معاون منطقه ای وزارت خارجه روسیه نیز ضمن تبریک سال جدید ایرانی گفت: مناسبات تاریخی ایران و روسیه به عنوان دو کشورهمسایه، همواره خوب بوده و امیدواریم که با تلاش دو طرف این مناسبات گسترش بیشتری یابد.

مورگولوف با اشاره به ظرفیتهای فراوان اقتصادی میان دو کشور، از حجم مناسبات اقتصادی و بازرگانی موجود ابراز نارضایتی کرده و خواستار تحرک جدی برای افزایش تبادلات اقتصادی شد.

وی از عزم جدی طرف روس در ارتقاء سطح همکاری ها، خصوصاً در زمینه اقتصادی سخن گفت و تاکید نمود که طرف روس تمام تلاش خود را برای تقویت و گسترش آن بکار خواهد گرفت.

در این دیدار همچنین طرف روس توضیحاتی در خصوص روند تحولات اوکراین و همچنین مواضع کشورش در این خصوص ارائه نمود.

از دیگر موارد مطروحه در این ملاقات، موضوع ساخت دو نیروگاه هسته ای جدید در بوشهر، بحثسفر آتی مقامات دو کشور در ماههای پیش رو و محورهای مورد پیگیری در این دیدارها و همچنین بررسی جدیدترین رویدادهای منطقه ای و بین المللی بود.

شایان ذکراست در دیدار اخیر سنایی با آلکساندر نواک وزیر انرژی فدراسیون روسیه و رئیس طرف روسی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه نیز آخرین وضعیت همکاریهای اقتصادی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و بر افزایش سطح مبادلات اقتصادی تاکید شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار