|
|
کدخبر: ۱۵۴۷۶۰

در مراسم یادواره شهدای هسته ای مطرح شد

همسر شهید علی محمدی گفت: همسرم از سال ۸۴ می دانست که تحت تعقیب است ولی این مسئله را جدی نگرفت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، منصوره کرمی همسر شهید علی محمدی عصر امروز در مراسم یادواره شهدای هسته ای در واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد با اشاره به زندگی این شهید هسته ای گفت: ۲۷ سال و ۴ ماه با شهید علی محمدی زندگی کردم که در آن زمان خوشبخت ترین زن روی زمین بودم، شهید در سال ۵۶ وارد دانشگاه شیراز شد و در آن زمان در حرکت های دانشجویی انقلابی شرکت می کرد، در سال ۵۷ به همراه شهید مفتح در راهپیمایی شرکت کرد و پس از انقلاب که شرایط بحرانی بود مطالعاتی را بر روی موضوعات مختلف مانند فلسفه انجام داد.

وی افزود: همسرم در سال ۵۸ به جهاد سازندگی رفت ولی برای اینکه علاقه به کار تخصصی داشت وارد ستاد انقلاب فرهنگی شد و تصمیم گرفت مسیر علمی خود را ادامه دهد.

همسر شهید علی محمدی اظهار داشت: همسرم زمان جنگ به جبهه رفت ولی به دلیل اینکه بیمار شد و اجازه پدرش را هم نداشت نتوانست در جنگ شرکت کند، سال ۶۱ ازدواج کردیم و در سال ۶۲ دانشگاه ها بازگشایی شد که شهید علی محمدی به شیراز بازگشت و پس از شش ماه دوری توانست یک اتاق در جاده کمربندی شیراز اجاره کند تا من نیز به شیراز بروم.

کرمی اضافه کرد: حتی زمانی که دو فرزند داشتیم شهید علی محمدی رتبه اول رشته فیزیک را در اختیار داشت و در زمان دانشجویی وی تمام امور منزل بر عهده من بود.

وی افزود: شهید علی محمدی از سال ۸۴ می دانست که تحت تعقیب است ولی این مسئله را جدی نگرفت. البته یک بار گفت گویا پس از جنگ راه شهادت بسته شده است ولی نمی دانست که راه شهادت همیشه باز است و خودش نخستین شهید علمی کشور است.

وی با اشاره به روز شهادت شهید علی محمدی گفت: ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح برای رفتن به دانشگاه سه بار از من خداحافظی کرد و من مثل همیشه برای او دعا می خواندم که به یکباره پس از رفتن وی صدای انفجار را شنیدم و دیدم حتی فرصت نکرد سوار ماشین شود، همسرم به حالت سجده کنار ماشین نشسته بود و سرش بر روی دستانش قرار داشت وقتی صدایش کردم و جوابی نشنیدم سرش را بلند کردم و متوجه شدم قسمت چپ سرش کاملاً خالی است.

کرمی گفت: همسرم پیش از شهادت گفت: بیا دعا کنیم هر زمان خواستیم از دنیا برویم با یکدیگر برویم و من همیشه از وی گله دارم که چرا خودش شهید شد و من را نبرد و امیدوارم بتوانم ذره ای از مقام ایشان را کسب کرده و با شهادت از دنیا بروم.

وی با اشاره به سخنانی که به قاتل شهید علی محمدی گفته بود، اظهار داشت: نخستین حرفی که به قاتل همسرم زدم این بود که گفتم چرا و به چه دلیل؟ مگر همسر من جز فکر به پیشرفت کشور چه کاری کرده بود؟ و دومین جمله اینکه گفتم مگر محبت پدر ندیده بودی که فرزندان من را بی پدر کردی؟

کرمی گفت: فرد قاتل توجیهاتی را عنوان کرد و گفت: که به او گفته اند علی محمدی برای دنیا مضر است ولی من امیدوارم هیچکس توجیهات غلط را برای کارهای خود به کار نبرد و گول نخورد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار