|
|
کدخبر: ۱۵۴۷۸۵

بذرپاش در جمع دانشجویان تجمع کننده مقابل سفارت یونان:

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: غرب پس از توافقات ژنو دو قطعنامه علیه ما صادر کرد و این نتیجه مذاکرات غیرقهرمانانه، غیرهوشمندانه و غیرمدبرانه است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع دانشجویان معترض به قطعنامه اخیر پارلمان اروپا و در جمع تجمع کنندگان مقابل سفارت یونان، گفت: این دانشجویان امروز آمده اند در این تجمع تا اعلام کنند کشور ایران کشور فتحعلی شاه نیست و کشور امیرکبیر، ستارخان، باقرخان و خمینی و خامنه ای ها است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: این دانشجویان بخشی از ملت ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت پارلمانی کشورهایی که علیه ایران قطعنامه تصویب کرده اند ۴۰ درصد است، یادآور شد: در حالی که کشورهای اروپایی پارلمانی است و قدرت پارلمان بیشتر از دولت است، با این وجود میزان مشارکت آنها در انتخابات پارلمانی ۴۰ درصد است، اما در کشور ما با وجود تفاوت ساختار حکومتی میزان مشارکت مردم در انتخابات پارلمان بیشتر از ۷۰ درصد است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کسانی که مشارکت مردم در سال ۸۸ را ندیدند و با حمایت همین کشورهای اروپایی دست به ایجاد حوادثی در کشورمان زدند، امروز عقبه بسیاری از مشکلات ما به همان مسائل باز می گردد. این کشورهای اروپایی بگویند که ما تاکنون به کدام کشور حمله کرده ایم؟ کدام کشور را تحریم کرده ایم؟ و چه آدم کشی را در منطقه انجام داده ایم؟ و چه دانشمندی را در کشور دیگر ترور کردیم؟

بذرپاش با اشاره به رویکرد آمریکا و غرب در زمینه حقوق بشر، گفت: حقوق بشر شما در چه حدی است که حتی اجازه بازدید به بخش معلولان را نیز به مسئولان ما نمی دهید، اما با حضور خود در ایران با متهمان امنیتی ملاقات می کنید.

وی با اشاره به اینکه میزان مشارکت و حکومت داری شما اروپایی ها را دیده ایم، افزود: کشور پرادعای انگلیس در خصوص حقوق بشر هنوز فرمانداران بخشی از کشورهای مستعمره سابق خود را توسط ملکه خود رقم می زند.

*برخی در داخل، خودشان بریده اند و فکر می کنند مردم بریده اند

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: به نظر می رسد برخی در داخل خودشان بریده اند و فکر می کنند مردم بریده اند، اما باید دید ما چگونه رفتار کردیم. چگونه موضع گیری کردیم و با دلسوزان داخل چگونه برخورد کردیم که آمریکا و اروپایی ها برای صدور چنین قطعنامه ای گستاخ شده اند.

وی خطاب به مسئولان سیاست خارجی کشور، گفت: حداقل مذاکره را از طرف آمریکایی یاد بگیرید. اروپایی ها در حال مذاکره با ما هستند و با ما مذاکره می کنند اما علیه ما قطعنامه صادر می کنند و ما را تحریم می کنند. مدام اعلام می کنند گزینه نظامی روی میز است. در حالی که این مسئله برخلاف عرف دیپلماتیک است.

بذرپاش ادامه داد: حداقل برای مصرف داخلی موضع محکم تری بگیرید. همان طور که دلسوزان کشور می گفتند مسئله هسته ای برای غرب و آمریکا بهانه ای بیش نیست. آنها از سال های گذشته و حتی پیش از انقلاب ما را تحریم کرده اند و تحریم آنها چیز جدیدی نیست.

وی گفت: باید در مذاکرات نیز محکم تر وارد شد و فکر نکنیم با زدن لبخند و یا نوشتن چند مطلب در فیسبوک همه چیز حل شد، بلکه باید مقتدرانه ایستاد و تصمیم گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در حالی که آمریکایی ها می دانند رژیم صهیونیستی غاصب است، اما همه جانبه از آن حمایت می کند و در زمینه بحثسوریه و لبنان ما را تحریم می کند. در حالی که همه ما می دانیم اتفاقاتی که امروز ملت سوریه و لبنان تحمل می کنند به خاطر ماست و این کشورها جزو مرزهای امنیتی ما هستند.

وی با طرح این پرسش که سفر هیئت های پارلمانی اروپا چه دستاوردی برای ما داشته است؟ گفت: زیر سوال بردن انتخابات مردم در سال ۹۲، نپذیرفتن سفیر ایران در سازمان ملل و تصویب قطعنامه ضدایرانی دستاورد سفر خانم کاترین اشتون به کشور ما بود.

بذرپاش ادامه داد: مشکلات امروز ما هم مربوط به گذشته است و هم مربوط به شرایط فعلی است. تحریم ها نیز از گذشته بوده و در این چند سال اخیر مدام ما را به تحریم تهدید کردند و حتی پس از توافقات ژنو دو قطعنامه علیه ما صادر کردند و این نتیجه مذاکره غیرقهرمانانه، غیرهوشمندانه و غیرمدبرانه است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: خیلی از اتفاقاتی که امروز در کشور ما رخ می دهد به واسطه دخالت های همین کشورهاست و امروزه با کدهایی که بیرون می ریزد این جریان در حال مشخص شدن است.

وی با اشاره به تصویب بیانیه در مجلس، گفت: در موضوعات اخیر مجلس بیانیه داد و بیانیه ما جنبه اقدام دارد. اتمام حجت آخر نمایندگان است و اگر دولت محترم در مسائل اخیر جواب قانع کننده ای ندهد و اروپائیان به این روند ادامه دهند مجلس ممنوعیت سفرهای بسیاری از هیئت های اروپایی به ایران را تصویب می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مدل حکومت غرب بر مبنای عدم مشارکت رغم می خورد و این درحالی است که نحوه مشارکت و حضور مردم در حکومت هنر خمینی کبیر است.

وی با اشاره به اینکه کاستی هایی در کشور داریم که بیشتر به خاطر حکومت قاجار و پهلوی است، افزود: ما با نقطه مطلوب فاصله داریم، اما شما به ما درس دموکراسی از نوع آنگلوساکسونی حقوق بشر از نوع آدم کشی های جنگ اول و دوم، بمب اتم از نوع حمله به ژاپن و درس مشارکت از نوع مشارکت پارلمانی های خود ندهیم.

بذرپاش در پایان گفت: ملت ایران ایستاده و بدانید ما امروز در کشور خود علم الهدی ها، احمدی روشن ها و رضایی نژادهای زیادی داریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار