|
|
کدخبر: ۱۵۴۷۸۸

مادر شهید احمدی روشن:

مادر شهید احمدی روشن روز پلمپ شدن تأسیسات هسته ای را بدترین روز زندگی اش عنوان کرد و گفت: مسئولان باید بدانند آمریکا هیچگاه با ما صادق نبوده است و در مذاکرات از حق مردم کوتاه نیایند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، سالاریان مادر شهید احمدی روشن عصر امروز در مراسم یادواره شهدای هسته ای در واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد، گفت: مصطفی فرد بسیار خوش اخلاقی بود و تنها زمانی ناراحت می شد که کلام مقام معظم رهبری اجرایی نمی شد.

وی در رابطه با ولایت مداری فرزند شهیدش اظهار داشت: مصطفی را یک بار با حالت رنجیده دیدم و آن هم زمانی بود که غنی سازی اعلام شد و تیم دانشمند به دیدار مقام معظم رهبری رفتند ولی مصطفی در آن تیم نبود و فرزندم رنجیده بود که چرا او را به دیدار ولایت فقیه نبردند.

سالاریان ادامه داد: حتی برای حج عمره، دیدار رئیس جمهور و نشان لیاقت نیز نامی از مصطفی نبود ولی من به او گفتم که تو به خاطر خدا کار کردی و پاداشت را از خداوند می گیری که در همان سال پیش از اعزام تیم هسته ای به حج عمره مصطفی به عنوان خدمه به حج واجب رفت.

وی گفت: مصطفی بحثسیاسی زیاد داشت ولی در تمام بحثها پیرو ولی فقیه بود و می گفت تنها راه پیشرفت کشور پیروی از ولایت فقیه است.

مادر شهید احمدی روشن عنوان کرد: بدترین روز زندگی من به جز روز شهادت فرزندم، پلمپ شدن تأسیسات هسته ای بود که نه به عنوان مادر مصطفی بلکه به عنوان یک زن ایرانی کسر شأنم می شود که در داخل کشورم از مناطق نظامی و هسته ای بازرسی کنند و کار دانشمندان من زیر نظر افراد خارجی باشد.

وی افزود: من از این کار خجالت می کشم و مسئولان نیز نباید از حق مردم کوتاه بیایند زیرا مردم هزینه هنگفتی برای انرژی هسته ای خرج کرده اند، از بیت المال و خون پاک شهدا گرفته تا بی سرپرست شدن خانواده ها و تنهایی زنان، هزینه های مردم ما برای انرژی هسته ای بوده است.

مادر شهید احمدی روشن اظهار داشت: مخالفت مذاکره نیستم ولی مسئولان بدانند آمریکا ثابت کرده است که هرگز با ما صادق نبوده است و مسئولان ما باید در مذاکرات شأن مردم را در نظر بگیرند.

سالاریان اضافه کرد: اینکه فردی کاری انجام دهد که دشمن قسم خورده ما یعنی رژیم صهیونیست حذف آن فرد را تشخیص دهد بسیار مهم است و به همین دلیل ما همواره مصطفی را برای ادامه کار تشویق می کردیم، فرزندم عزیزترین چیزی که داشت یعنی جانش را در این راه داد بنابراین ما نیز نمی توانستیم اهداف وی را ناتمام بگذاریم و مانند خانواده ای که فرزندانشان را در تصادف از دست داده اند فقط گریه کنیم.

وی گفت: هیچکس تنها به جرم داشتن یک مدرک تحصیلی به شهادت نمی رسد بلکه افراد وقتی شهید می شوند که خداگونه خدمت کنند.

وی افزود: به طور مثال شهید قشقایی که یک راننده بود وقتی به شهادت رسید که به خاطر خدا کار می کرد و مصطفی نیز به خاطر اخلاصش شهید شد نه مدرکش.

وی با بیان اینکه مسئولان به بهانه رفاه مردم از انرژی هسته ای نگذرند، گفت: اینکه همه ملت ایران حق دارند زندگی خوبی داشته باشند درست است و پرداخت هزینه درمان بیماران نیز وظیفه دولت است. زیرا دولت فقط برای پست و مقام به روی کار نمی آید و باید به امور مردم رسیدگی کند و هیچکس حاضر نیست زیر بار ظلم برویم و نیازهایمان با شرایط پلمپ شدن تأسیسات هسته ای برآورده شود.

مادر شهید احمدی روشن گفت: تمام افرادی که از سال ۴۲ تا امروز در راه انقلاب شهید داده اند افراد مرفه نبوده اند ولی فرزندان خود را در راه انقلاب دادند.

سالاریان گفت: کاری با مذاکرات دولت ندارم ولی تقاضا دارم رفاه ملت را بهانه نکنند، ملت ما به خاطر سوءمدیریت ها آسیب می بیند ما باید خودکفا باشیم همانطور که در هسته ای تحت فشار تحریم ها خودکفا بوده ایم.

شایان ذکر است در پایان این مراسم هدایتی فرمانده حوزه سیدالشهداء از مادر شهید احمدی روشن تقدیر کرد و لوح تقدیری به وی اهداء شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار