|
|
کدخبر: ۱۵۴۸۴۹

زاکانی:

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه گوگل پلاس خود نوشت: به نظر دستگاه دیپلماسی ما در دولت یازدهم واقع گراست اما حقیقت راه طی شده در ماه های اخیر و رخوت در برابر دسیسه های آمریکا و برخی دول زیاده خواه اروپایی حکایت از بی توجهی به واقعیت ها و عدول از شعار واقع گرایی دولت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در آخرین نوشته خود در شبکه اجتماعی گوگل پلاس با انتقاد از عدم واقع گرایی دولت اعتدال در عرصه بین الملل نوشت: به نظر دستگاه دیپلماسی ما در دولت یازدهم واقع گراست اما حقیقت راه طی شده در ماه های اخیر و رخوت در برابر دسیسه های آمریکا و برخی دول زیاده خواه اروپایی حکایت از بی توجهی به واقعیت ها و عدول از شعار واقع گرایی دولت دارد. چرا که تا کنون چشم سیاستمداران ما بر توانمندی های گوناگون انقلاب اسلامی در داخل کشور، منطقه و جهان بسته بوده و در مقابل نقشه های دشمن مان نیز منفعلانه عمل نموده اند.

وی همچین ادامه داد: با کمال تعجب دقت در واقعیات موجود جهانی و نوع مسامحه و انفعال مسوولان سیاست خارجی ما در دولت اعتدال در برابر برنامه های دول استکباری و شیطانی جهانی واقع بینانه نمی باشد.

متن کامل یادداشت علیرضا زاکانی به شرح ذیل است:

آرمان های انقلاب اسلامی متجلی در شعار بنیانی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است که بی توجهی به هر بخش آن، ما را از مسیر رسیدن به اهداف انقلاب باز خواهد داشت.

از دیگر سو فهم درست آرمانهای انقلاب اسلامی، اعتقاد صادقانه و تلاش مجاهدانه برای تحقق همه آنها بدون دقت نظر در واقعیات پیرامونی و اهتمام برای عبور پرافتخار از موانع پیش رو نیز امکان پذیر نبوده و به تخیل گرایی و اوهام اندیشی صرف منجر خواهد شد.

۱. استقلال کشور بعنوان یک آرمان بزرگ و توجه به سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی از افتخارات ایران اسلامی است که صیانت از آن برای هر دولتی از اصول تخلف ناپذیر است.

۲. دشمنی آمریکا و کشورهای استکباری با توجه به ذات آنها پایان ناپذیر است، وجود ایران مستقل و الهام بخش نفی نظام سلطه و زمینه اضمحلال کشورهای سلطه گر بوده و ادامه حیات مستکبران نیز سبب ایجاد مشکلات عدیده برای کشور عزیزمان خواهد بود.
از این رو دشمنی دول استکباری با ما همیشگی است و بعنوان یک واقعیت انکارناپذیر باید مدنظر مسوولان کشور بویژه در حوزه سیاست خارجی قرار گیرد.

۳. امروز آمریکا بعنوان شیطان بزرگ و هم پیمانان اروپایی او، به منزله شطرنج بازی ماهر با اتاق فکری مشترک بر محور صهیونیست بین الملل بدنبال مواجهه گام به گام با انقلاب اسلامی بر محور ایران اسلامی است.
مخالفت با علم اندوزی و کسب توفیقات ما در حوزه صنعت هسته ای به بهانه جلوگیری از دستیابی به سلاح کشتار جمعی بویژه بمب اتمی بیش از ۱۲ سال است که زمینه بهانه جویی و ایجاد موانع متعدد از سوی نظام سلطه را برای کشور ما فراهم کرده است

بهانه های دیگر نیز مباحثحقوق بشری، جلوگیری از ترویج خشونت و تروریسم، کاهش تهدیدات منطقه ای و جهانی است که واقعیات موجود و گام های بعدی آمریکا و هم پیمانانش را برای مواجهه با ایران اسلامی در بر خواهد گرفت.

۴. دولت یازدهم با شعار اعتدال تکیه برارکان قدرت زد و در مقام عمل راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را نیز تغییر جدی در سیاست خارجی بیان نمود و بواسطه آن حرکت های خویش را آغاز کرد. سووال جدی اینجاست که شعار اعتدال این دولت چه نسبتی با آرمانگرایی یا واقع بینی دارد.

گر چه از منظر ارزشهای انقلاب اسلامی راه درست آرمان گرایی واقع بینانه و به تعبیری برنامه ریزی دقیق برای عبور از واقعیات تلخ موجود در رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و تحقق ارزش های آن دارد و این به عبارتی همان ترجمه نرمش قهرمانانه ای است که رهبری معظم انقلاب بر آن اصرار دارند.

۵. آیا دولت یازدهم آرمان گراست؟ جواب منفی است چرا که هم شعار دولت غیر آن بوده است و هم مسیرطی شده چند ماهه دولت تا کنون مسیری غیراز آرمانگرایی را به تصویر کشیده است.

۶. آیا دولت یازدهم واقع گراست؟ شعار دولت توجه به واقعیات موجود جهانی و دیدن کدخدا - آمریکا - برای عبور از چالش های پیرامونی بود و در مقام عمل هم در بیان مسیر پیش گفته را دنبال نمود، اما با کمال تعجب دقت در واقعیات موجود جهانی و نوع مسامحه و انفعال مسوولان سیاست خارجی ما در دولت اعتدال در برابر برنامه های دول استکباری و شیطانی جهانی واقع بینانه نمی باشد.

چرا که اندک تامل و روشن بینی و دقت در تجربه گذشته، فهم حرکت گام به گام دشمن را فراهم خواهد کرد و می فهمیم که مصوبه پارلمان اروپا - گرچه مضحک و غیر الزام آور است - شروع راهی جدید و گامی دیگر برای تکمیل نقشه شیطانی آنها در برخورد با ایران اسلامی است، لذا توقع از دولتی که شعار واقع گرایی داده است حداقل توقع واقع بینی است نه بی تحرکی، انفعال و حساسیت زدایی که پایانی جز هزیمت و سقوط نخواهد داشت و مطمینا " مسیری غیر از عزت طلبی، حکمت سنجی و مصلحت جویی است و به طریق اولی خلاف سیاست نرمش قهرمانانه خواهد بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار