|
|
کدخبر: ۱۵۵۰۰۸

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم توافق ژنو صادرات نفت ایران افزایش نیافته و در حد صادرات نفتی ایران پیش از توافقات است که با این حد از صادرات نمی توان در بازارهای جهانی تاثیر گذار بود.

مسعود میر کاظمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص توافقنامه ژنو و احتمال افزایش صادرات نفت گفت: در توافق نامه ژنو تاکید شده است که صادرات نفت در همان حدی باشد که در دوران تحریم ها بوده، بنابر این با توافق ژنو تولید و صادرات نفت افزایش نیافته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به خاطر فشارهای سیاسی قبل از توافق ژنو صادرات نفت ایران کمتر از سهمیه ای بود که آمریکا در تحریم ها برای ایران مشخص کرده بود لذا ادامه صادرات نفت بر اساس روند جاری معادل حجمی کمتر از حجمی است که سهمیه ایران در تحریم ها تعیین شده است.

رئیس کمیسیون انرژی اظهار داشت: آمریکا اخیرا اعلام کرده که اجازه نمی دهیم صادرات نفت ایران افزایش یابد، به شدت هم کنترل می کنند و شرکت های طرف قرار داد ایران را به تحریم و یا حتی بازداشت روسای شرکت ها تهدید می کنند.

وی تصریح کرد: زمانی ایران می تواند در بازار جهانی تاثیر گذار باشد که به ظرفیت تولید ۴ میلیون بشکه برسد، در حال حاضر اوپک ۳۵ میلیون بشکه نفت صادر می کند که از این میان کمی بالاتر از یک میلیون بشکه در سهم ایران است، با این میزان تولید نفت نمی توان در بازار های جهانی تاثیر گذار بود.

وزیر نفت دولت احمدی نژاد اظهار داشت: در صورت افزایش حجم تولید نفت ایران و دست یابی به حجم تولید ۴ میلیون بشکه در می توان در بازار جهانی تاثیر گذار بود در این صورت ایران می تواند حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت و حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون بشکه میعانات گازی صادر کند.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ بر اساس قانون بودجه روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت صادر شد بر اساس قانون بودجه ۹۳ هم وزارت نفت باید روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت صادر کند که با این معادلات نمی توان در بازار جهانی نقش تاثیر گذاری داشت.

به گزارش مهر در پی کاهش تحریم های ایران بعد از توافق موقت هسته ای با گروه ۱ + ۵ وزارت نفت اعلام کرد که صادرات نفت ایران به چهار خریدار عمده آسیایی نفت ایران یعی چین، ژاپن، هند و کره جنوبی نسبت به ماه گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته و ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار