|
|
کدخبر: ۱۵۵۲۳۲

فیاضی در صحن علنی مجلس:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح رتبه بندی معلمان متضمن افزایش کیفیت در نیروی انسانی آموزش و پرورش می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز به بررسی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد طرح نظام رتبه بندی معلمان پرداختند.

پیش از بررسی این طرح عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارش این کمیسیون را ارائه کرد.

فیاضی طرح نظام رتبه بندی معلمان را به عنوان یکی از طرح های زیربنایی در دستگاه تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان سند مهم و متضمن تحول اساسی در تعلیم و تربیت کشور محسوب می شود که ۶ نظام دارد که یکی از زیرنظام های آن مربوط به منابع انسانی است.

وی ادامه داد: راز عقب ماندگی جامعه چه کشور ما و چه کشورهای دیگر همواره عدم توجه جدی به موضوع دستگاه تعلیم و تربیت که زیربنایی ترین دستگاه محسوب می شود، است. مهمترین ضعف و کاستی در بی توجهی به جایگاه و منزلت معلمان در جامعه نقصی است که معلمان، مردم و نمایندگان آن را احساس می کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس افزود: این موضوع باعثمی شود انگیزه کار از معلمان گرفته شود. لذا طرح تحول بنیادین نتوانسته راهگشا باشد؛ قانون گذار تحول بنیادین در آموزش و پرورش را به عنوان خواسته جدی نظام می داند.

فیاضی با بیان اینکه استقرار نظام سنجش و آموزش می تواند چند حاصل و نتیجه داشته باشد، گفت: این موضوع انتظار به حق معلمان در کشور است و آنها می خواهند جایگاهشان در کشور مشخص شود. دوم تحقق خواسته و تکلیف سند و نقشه جامع علمی کشور است؛ وقتی قانون برنامه پنج ساله و نقشه جامع علمی کشور از ما می خواهد باید مجلس و دولت به این وظیفه عمل کند.

وی ادامه داد: طرح نظام رتبه بندی معلمان متضمن افزایش کیفیت در نیروی انسانی آموزش و پرورش می شود و کار تعلیم و تربیت و فعالیت های در مدرسه را رقابتی می کند و ما نمی توانیم از این نظام صرف نظر کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اجرای این طرح، گفت: اعتلای منزلت اجتماعی و ارتقای جایگاه معلمان و رفع مشکلات مادی و معیشتی آنها، ارتقای سطح دانش و انگیزه معلمان و افزایش اثربخشی نیروی انسانی در آموزش و پرورش و ساماندهی نظام پرداخت در این بخش از اثرات اجرایی این طرح محسوب می شود.

فیاضی خاطرنشان کرد: در سال اقتصاد و فرهنگ که اصالت فرهنگی باید رعایت شود و فرهنگ باید تقویت شود، آموزش و پرورش بزرگ ترین دستگاه زیربنایی برای توسعه فرهنگ است، لذا معلمان را باید به عنوان رکن اصلی تعلیم و تربیت بدانیم.

وی ادامه داد: در شروع سال جدید و بهار اقتصاد و فرهنگ پیام مجلس شورای اسلامی باید این باشد که با تصویب این طرح آن را به جامعه فرهنگی تقدیم کرده تا شاهد تحول باشیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: چرا در دانشگاه ها وقتی کسی به عنوان استاد می رود درجه بندی از استادیار آغاز و به درجه های بالاتر می رسد، اما یک معلم از روز اول خدمت یک آموزگار است و تا ۳۰ سال همان آموزگار باقی می ماند. معلم یک کارمند نیست و کمتر از هیئت علمی دانشگاه هم نیست.

فیاضی در پایان خاطرنشان کرد: یک سرباز به تناسب درجه خدمت و تحصیلاتش به سرداری می رسد، اما یک معلم آموزگار است و ۳۰ سال آموزگار باقی می ماند و حقوق او مانند کارمندان است. لذا برای از بین رفتن این تبعیضات درخواست می کنم نمایندگان به طرح رتبه بندی معلمان رای مثبت بدهند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار