|
|
کدخبر: ۱۵۵۳۹۶

جلیلی در جمع طلاب اصفهان:

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: امروزه شاهد هستیم که اندیشه های مدعی غربی به بن بست خورده و دچار سرخوردگی شده اند و مردم جهان به دنبال اندیشه های جدید و پذیرش اندیشه های اسلامی هستند.

به گزارشخبرگزاری فارساز اصفهان، سعید جلیلی ظهر امروز در جمع طلاب اصفهان با اشاره به اینکه ما باید اندیشه های اسلام را زنده نگه داریم، اظهار کرد: اندیشه های اسلامی تعالی انسان ها را در دنیا و آخرت به همراه دارد و من تقاضا می کنم شما طلاب در عرصه علوم دینی عمل داشته باشید.

وی افزود: در حال حاضر فقدان اندیشه در کشورهای پیشرفته بسیار احساس می شود و این در حالی است که مردم این کشورها به دنبال اندیشه های جدید و نو هستند.

دبیر سابق شورای عالی امنیتی ملی تصریح کرد: عرصه اسلام یک عرصه احیا شده است و این در حالی است که این موضوع با اندیشه های مدعی غربی که به بن بست خورده اند همزمان شده است و این اتفاق در حالی رخ می دهد که از یک طرف این اندیشه ها دچار سرخوردگی و از سوی دیگر اشتیاق مردم جهان را برای حرف جدید بیشتر می کند.

وی ادامه داد: ما باید به دنبال اندیشه های جدید و عرضه آن به آن طرف مرزها باشیم چرا که وقتی در بسیاری از نقاط دنیا سفر می کنیم مشاهده می کنیم که مردم آن طرف مرزها به دنبال حرف های جدیدی هستند که در یک نمونه بارز آن می توان آمریکای لاتین که در یک نمونه بارز آن کشورهای آمریکای لاتین است که در دهه هایی فقط درگیر اندیشه های مارکسیستی و سرخورده نولیبرال ها شده بودند و در این مقطع از زمان آنها به دنبال حرف های جدید به خصوص در قالب پذیرش حرف های اسلامی هستند.

جلیلی اضافه کرد: حتی فقدان اندیشه های نو و جدید در کشورهای پیشرفته نیز احساس می شود که این وظیفه ماست که به دنبال عرضه اندیشه های جدید باشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: نظام جمهوری اسلامی این افق را ترسیم کرده است و ما می توانیم با عرضه علوم دینی چراغ راهی برای نیاز بشری باشیم و تمدن اسلامی را عرضه کنیم.

انتهای پیام / ۶۳۰۱۲ / ط

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار