|
|
کدخبر: ۱۵۵۵۸۷

بروجردی در دیدار سفیر روسیه در تهران:

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: غرب مدت هاست دخالت در حوزه منافع روسیه را دنبال می کند و سیاست های دو گانه غرب و دخالت در امور داخلی اوکراین عامل حوادثاخیر است.

به گزارش گروه پارلمانیخبرگزاری تسنیم، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار سفیر روسیه در تهران اجلاس اخیر رؤسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس ۸ کشور در تهران پیرامون سوریه را گام مهمی ارزیابی کرد و گفت: نتایج این اجلاس نشان از ظرفیت بالای دوستان واقعی ملت سوریه برای تأثیرگذاری بر روند حل بحران در این کشور دارد.

وی در ادامه همکاری ایران و روسیه در قبال موضوعات منظقه ای به ویژه اوضاع سوریه را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: تحولات کنونی در صحنه مراودات بین المللی و منطقه ای و آرایش سیاسی در منطقه، تقویت همکاری های دو کشور ایران و روسیه را در مقابل سیاست های سلطه جویانه و یک جانبه گرایانه ضروری ساخته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه، افزود: غرب مدت هاست دخالت در حوزه منافع روسیه را دنبال می کند و سیاست های دوگانه غرب و دخالت در امور داخلی اوکراین عامل حوادثاخیر است.

بروجردی در ادامه با ابراز تأسف از قطعنامه اخیر ضد ایرانی پارلمان اروپایی، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه مفاد قطعنامه اخیر پارلمان اروپایی را در زمینه ادامه مراودات فیمابین نخواهد پذیرفت.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های فراوان دو کشور برای توسعه همکاری های دوستانه فیمابین در عرصه های گوناگون، گفت: همکاری نزدیک تهران – مسکو به تأمین امنیت و ثبات پایدار در منطقه کمک خواهد کرد.

**سفیر روسیه: از منافع تمامی شهروندان اوکراینی دفاع می کنیم

همچنین، سفیر روسیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روند توسعه روابط دو کشور بر اهمیت تقویت و تحکیم ارتباطات فی ما بین به ویژه در زمینه مسائل منطقه ای از جمله سوریه و اوکراین تأکید کرد.

وی در ادامه سخنانش در رابطه با تحولات اخیر اوکراین، گفت: بر خلاف اقدامات برخی کشورها برای مداخله در امور داخلی اوکراین، روسیه از منافع تمامی شهروندان اوکراینی دفاع خواهد کرد.

سفیر روسیه در تهران، افزود: روسیه در حال مذاکره با تمام طرفین در قبال تحولات اوکراین است.

وی در ادامه با بیان اینکه همکاری تهران – مسکو در قبال موضوعات منطقه ای به ویژه بحران سوریه تاکنون ثمر بخش وسازنده بوده است، افزود: دو کشور می توانند در زمینه تحولات منطقه ای و بین المللی همکاری خوب و سازنده ای در سازمان ها و نهادهای بین المللی داشته باشد.

سفیر روسیه خاطرنشان کرد: مسکو در قبال توسعه و تقویت مناسبات نزدیک با تهران در عرصه های گوناگون متعهد است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار