|
|
کدخبر: ۱۵۵۸۸۳

پانزدهیمن سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی؛

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهید صیاد شیرازی را به عنوان یک بسیجی با اخلاص که همواره آماده جهاد بود، می شناسیم، به همین خاطر او سید الشهدای نیروهای مسلح است.

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح و جمعی از مسئولان کشوری پانزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی در مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، روز شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ در حالی که به قصد عزیمت به محل کار خود از منزل، خارج شده بود توسط گروهک تروریستی منافقین مورد سوء قصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

هیچ تهدیدی بدون پاسخ نمی ماند / قطعنامه غربی ها عربده هایی در حال عقب دویدن است

در حاشیه این مراسم امیر سرلشکر " عطا الله صالحی " فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم پانزدهمین سالگرد شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی و گرامی داشت یاد و خاطره ۱۰۰ تن از فرماندهان شهید ۸ سال دفاع مقدس در خصوص تهدیدات دشمن در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ما امروز دیگر تهدیدات بی رمق دشمن را یک نوع عربده کشی به سمت عقب دویدن می دانیم.

وی افزود: دشمن در عرصه های نظامی از ما شکست خورده و به اهدافش نرسیده است؛ ما نیز در مقابل تهدیدات، محکم ایستاده ایم.

فرمانده کل آجا با اشاره به ۲۹ فروردین روز ارتش اذعان کرد: ما بخشی از دستاوردهای ارتش را در رژه ۲۹ فروردین به نمایش می گذاریم و بخش دیگری را که نمی توانیم، در روز های آتی رونمایی می کنیم.

سرلشکر صالحی در خصوص عرصه های اقتصادی در کشور تصریح کرد: ما در عرصه اقتصادی به دنبال یک اقتصاد ملی هستیم و از مولفه هایی که در این رابطه در نظر گرفته شده است، پیروی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه توان ما با گذشته قابل مقایسه نیست، تاکید کرد: ما با ترور چیزی را از دست نمی دهیم، بلکه این استواری و اسوه را یادآوری می کنیم و اگر خطرهایی در آینده ما را تهدید کند، صیاد های زیادی داریم.

فرمانده کل ارتش اظهار کرد: دشمنان چه در عرصه ترور و چه در جنگ نامنظم و منظم شکست خورده اند و به اهدافشان نخواهند رسید. در همه حال ما آماده باش هستیم و اگر با خطری مواجه شویم محکم و قاطع پاسخ خواهیم داد.

سرلشکر صالحی در خصوص قطعنامه غربی ها اظهار کرد: قطعنامه های غربی ها عربده هایی در حال عقب دویدن است، تا خودشان را سراپا نشان دهند. غرب در عرصه های سیاسی هیچ موفقیتی نداشته است.

وی در پایان گفت: در عرصه فرهنگی ارتش ظرفیت های بسیاری دارد که آن ها را به خوبی به کار خواهد گرفت.

سرلشکر فیروز آبادی: شهید صیاد شیرازی سید الشهدای نیروهای مسلح است / آماده کمک به دولت هستیم

همچنین سرلشکر بسیجی سید حسن فیروز آبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در حاشیه مراسم گرامیداشت پانزدهمین سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهید صیاد شیرازی یکی از اسوه ها و الگوهای برجسته مدیریت جهادی است، گفت: شهید صیاد ضمن اینکه خود به کارش ایمان داشت، جهادی و بسیار دقیق و با برنامه کار می کرد و همواره همکارانش را هم از بین نیروهای جهادی انتخاب می کرد.

وی با بیان اینکه ما در نیروهای مسلح مدیران جهادی بسیاری داریم، افزود: مدیر جهادی غیر از اینکه خود باید مدیری با ایمان، با قدرت جهادی و دارای توان مدیریتی باشد، باید فضای عملش نیز جهادی باشد.

سرلشکر فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که ما به طور کامل از دولت تدبیر و امید حمایت می کنیم، اظهار کرد: نیروهای مسلح در حمایت از دولت در هر نقش اقتصادی که لازم باشد، حضور می یابند، البته در بخش خصوصی و فعالیت های اقتصادی مردم وارد نمی شویم.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود: اینکه ایشان در سخنانشان به پیشرفت های دفاعی به عنوان یک مثال و الگو در کنار پیشرفت های نانو و هسته ای اشاره داشتند، محصول همان مدیریت جهادی در نیروهای مسلح است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: اقتصاد کشور مربوط به موضوعاتی نظیر منابع انسانی تخصص، نظم و کارآفرینی و هدایت نیروی انسانی در مسیرهای مشخص و نیز شکستن زنجیر ها و موانع است.

سرلشکر فیروزآبادی اظهار کرد: البته اولویت اصلی استفاده از تجهیزات نیروهای مسلح برای ارتقای توانمندی دفاعی است، اما ما توانمندی های دیگری داریم و آمادگی خود را به دولت نیز اعلام کرده ایم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار