|
|
کدخبر: ۱۵۵۸۸۷

بخشایش در گفت و گو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: یک عضو گمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از کم تحملی دولت در برابر انتقاد، گفت: متاسفانه نحوه برخورد دولت با منتقدان ما را یاد دوران آقای هاشمی می اندازد که تاب انتقاد در برابر منتقدین را نداشت.

احمد بخشایش نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، ضمن انتقاد از عدم پایبندی دولت به ادعای تحمل منتقدان و استقبال از نقد توافق ژنو اظهار داشت: آقای روحانی در سخنرانی های خود از نقد استقبال می کند ولی متأسفانه احساس می شود تحمل وی و کابینه اش دربرابر انتقاد کم تر شده است.

وی با یادآوری دیدار اخیر نمایندگان مجلس با حسن روحانی که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: وقتی در این دیدار بنده صحبت هایی در حضور رئیس جمهور انجام دادم، احساس کردم ایشان از نقدهای بنده و سایر نمایندگان مجلس خوشحال نشد و می شد ناراحتی را در چهره ایشان دید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه " نقد دلسوزانه باید مورد قبول همه گروه های سیاسی و به خصوص شخص رئیس جمهور و اعضای دولت باشد "، از شکایت دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی از یکی از نمایندگان مجلس به خاطر انتقاد از توافق ژنو انتقاد کرد و گفت: زمانی برخی دوستان معتقد بودند نماینده مجلس در اظهارنظر آزاد است و نباید شکایتی علیه او صورت گیرد اما حال چه شده که همین دوستان از سخنان نماینده مجلس دلخور شده اند و از او شکایت می کنند.

بخشایش ادامه داد: اینکه دبیر شورایعالی امنیت ملی بیاید و از یک نماینده مجلس به خاطر حرف هایش که قطعاً دلسوزانه و در راستای منافع ملی و حفظ خط قرمزها در مذاکرات هسته ای بوده است, شکایت کند، فضای بدی را در جامعه ایجاد کرده و غیرمنصافانه است، چراکه دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی نباید خود را در جایگاه تشخیص قرار دهد که در این صورت یک تصور دیکتاتورمآبانه از او تلقی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اظهارنظر حق نمایندگان مجلس است چراکه او نماینده مردم بوده و موظف است دیگاه های مردم شهر خود را در جامعه منعکس کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه نحوه برخورد دولت با منتقدان، ما را یاد دوران آقای هاشمی می اندازد که تاب انتقاد در برابر منتقدین را نداشت. آقای روحانی نباید در گذشته بماند چراکه نسل جدید نسل پرسشگر است و ایشان باید خود را موظف بداند که به این نسل پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه روحانی همان تفکر هاشمی رفسنجانی را دنبال می کند، اظهار داشت: وقتی دولت می گوید می توانیم از بیانیه اروپا در جهت فرصت سازی استفاده کنیم، نقدهای نمایندگان مجلس را به عنوان فرصت برای خود بدانند و اگر نقد هسته ای در این زمینه صورت می گیرد، در جهت تقویت نقطه ضعف خود برآید نه اینکه دهان مخالفان خود را در این زمینه ببندد؛ متاسفانه دولت روحانی در ظاهر شعار استقبال از نقد را سر می دهد اما در باطن به آن اعتقاد ندارد درحالیکه قطعا نقدهای نمایندگان مجلس می تواند دولت را در پیشبرد اهدافش کمک کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار